در نشست خبری رئیس فدراسیون تیراندازی مطرح شد؛ احتمال افزایش سهمیه های تیراندازی وجود دارد

در نشست خبری رئیس فدراسیون تیراندازی مطرح شد؛ احتمال افزایش سهمیه های تیراندازی وجود دارد

رئیس فدراسیون تیراندازی ضمن ابراز خرسندی از کسب تاریخی 6 سهمیه المپیک در این رشته از امکان افزایش سهمیه ها در آینده خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان امروز یکشنبه در نشست خبری خود، اظهار داشت: فدراسیون تیراندازی نتایج خوب و ارزشمندی در این مدت کسب کرد. در تفنگ بادی جزو پنج کشور قدرتمند دنیا هستیم و پیشرفت خوبی در این رشته داشتیم و در تپانچه سهمیه بدست آوردیم و در اهداف پروازی رکورد خوبی داشتیم.
وی افزود: تفاوت این دوره با گذشته، کاهش ١٥ درصدی سهمیه‌ها از طرف فدراسیون جهانی بود. با این وجود فدراسیون تیراندازی ٢٠ درصد در راستای کسب سهمیه رشد داشت و این امر در حالی اتفاق افتاد که از مربی وطنی استفاده کردیم. پیش از این به مربی خارجی ٣ میلیارد دستمزد پرداخت می‌کردیم، اما به مربیان وطنی ١٠٠ میلیون پرداخت می‌کنیم.
رییس فدراسیون تیراندازی یادآور شد: یکی از مسایلی که در این مدت شاهد آن بودیم، حضور نسل جوان در ترکیب این ملی است و پنج تیرانداز جدید به ما اضافه شدند و این امر نشان از پوست اندازی در ترکیب تیم است.
وی افزود: وجود مشکلات مالی و ارزی بر کسی پوشیده نیست. برنامه‌های ما به سه قسمت کوتاه مدت تا بازی المپیک ٢٠٢٠، میان مدت تا ٢٠٢٢ و بلند مدت تا ٢٠٢٤ تقسیم شده است. نبایدبا کسب سهمیه‌ها مغرور شویم زیرا کار ما به پایان نرسیده و تلاش می‌کنیم تا یک سهمیه به کاروان اضافه کنیم.قول مدال نمی‌دهیم اما پیش بینی ما این است که اولین مدال المپیک را در تیراندازی بدست بیاوریم.
دادگر ادامه داد: در رابطه با کسب سهمیه المپیک باید از تمام ظرفیت‌ها در تمامی رشته‌ها استفاده کنیم. اینکه تیراندازان ما در اهداف پروازی سهمیه نگرفتند دلیل بر ناتوانی آنان نیست بلکه ما در این ماده سه رکورد شکنی داشتیم و این نتایح امیدوار کننده بود.
وی درخصوص تامین فشنگ تیراندازان عنوان کرد: نه تولیدکننده فشنگ هستیم و نه وارد کننده و ارگان‌های مربوط باید این کار را انجام دهد. در اردوی هانوفر در آلمان تیراندازان با ٢ هفته تمرین توانستند در سه وضعیت ٢ سهمیه بدست بیاورند. فشنگ خوب و مهمات در کسب سهمیه مهم است و ورزشکاران خارجی در طول سال با ٢٠٠ فشنگ تمرین می‌کنند و ورزشکاران ما با ٢ هفته دسترسی در هانوفر توانستند سهمیه کسب کنند. در گذشته باید فشنگ ٤٠ ورزشکار را تهیه می‌کردیم اما اکنون به صورت گلخانه‌ای روی ٤ ورزشکار تفنگ و ٢ تپانچه برنامه ریزی می‌شود و حجم مهمات فروکش می‌کند.
دادگر اضافه کرد: ٤ ورزشکار (الهه احمدی، سجاد پورحسینی، محمد نکونام و گلنوش سبقت الهی) امکان دسترسی به سهمیه را دارند، اما سبقت الهی شانس بیشتری دارد. الهه احمدی در سه رقابت با اختلاف امتیاز اندکی نتوانست سهمیه را بدست آورد اما این امر چیزی از ارزشها و قابلیت وی کم نمی‌کند و هنوز دختر شایسته تیراندازی ایران است.
وی ادامه داد: در تیراندازی اظهار نظر کردن کار سختی است و دوست ندارم کسب مدال در المپیک را پیش بینی کنم برای کسب مدال المپیک قولی ندادیم اما برای مدال تلاش می‌کنیم. امیدوارم با کسب اولین مدال در این رشته تاریخ ساز شویم.
رییس فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی با مربیان خود چون الهام هاشمی که ٤ سال مربی سنگاپور بود، قرارداد بستیم و ما متناسب با بودجه به مربیان حقوق می‌پردازیم. این گذشت مربیان ما را می‌رساند که با حداقل‌ها در فدراسیون فعالیت می‌کنند که جای قدردانی دارد. برای مربیان داخلی حداقل حقوق و پاداش را به ازای کسب سهمیه در نظر گرفتیم و در مقایسه با مربیان خارجی حقوق آنان ١٠ به ٣٠٠ است. امیدوارم الهام هاشمی همیشه همراه ما بماند. هاشمی یکی از بهترین مربیان دنیاست و برای حفظ او تلاش می کنیم. نجمه خدمتی افت شدیدی داشت اما با حضور خانم هاشمی رکورد وی به سرعت اوج گرفت و این نتایح خوب را مدیون خانم هاشمی هستیم.
وی افزود: ما برای کسب سهمیه از تمامی فرصت ها استفاده کردیم. تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به ترتیب اولویت اول تا سوم ما است.

۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.