در نخستین همایش کمیسیون اخلاق ورزش ایران روی داد؛رونمایی از منشور اخلاق ورزش

در نخستین همایش کمیسیون اخلاق ورزش ایران روی داد؛رونمایی از منشور اخلاق ورزش

صبح امروز و در جریان برگزاری نخستین همایش کمیسیون اخلاق ورزش ایران که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی مشاور رئیس قوه قضائیه و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز برگزار شد، از منشور اخلاق ورزش رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، پس از برگزاری جلسات مختلف در کمیسیون اخلاق ورزش ایران که با حضور اعضای این کمیسیون و وکلای برجسته دادگستری برگزار شد، منشور اخلاق ورزش با هدف نظارت سیستمی در ورزش و تعیین ضوابط لازم در کمیسیون اخلاق ورزش تهیه و پس از تصویب در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز در جریان برگزاری همایش کمیسیون اخلاق ورزش ایران طی مراسمی رونمایی شد.
حجت الاسلام پورمحمدی ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیام نور و پیامبر رحمت و اخلاق و همچنین تبریک ولادت با سعادت امام جعفر صادق خطاب به حاضرین گفت: ما در فضای مادی، معنوی، اخلاقی و انسانی از ظرفیت های زیادی برخورداریم که همت و تلاش ما را می طلبد تا این ذخائر و معادن با ارزش را تبدیل به فرآورده های برای امروز نماییم.
وی در ادامه افزود: آیین نامه ها و منشور برای حل بی اخلاقی ها لازم است اما کافی و چاره ساز نیست. کمیته اخلاق همچون دادگاه های انتظامی برای سلامت محیط و اجرای دستور العمل ها و بخش نامه ها کارایی دارد. منشور اخلاق که با کار سنگین حقوقی شکل گرفته تنها به حل مشکل بی اخلاقی ها کمک نخواهد کرد.
حجت الاسلام پورمحمدی گفت: ورزش به عنوان معیار اصلی زندگی آمده تا با  رسالت خود ارزش های انسانی را متجلی کند. قبل و مهمتر از قانون و دادگاه و ضوابط انتظامی، اخلاق است. ورزش به عنوان قوی ترین قانون حاکم بر دنیا به قدری بر افکار و خواسته های انسان ها سیطره یافته است که نقض قانون در آن با مطالبات سنگین اجتماعی مواجه می شود.
وی با بیان اینکه اگر می خواهید ببینید جامعه ای قانون مدار است به رعایت قوانین در ورزش آن توجه کنید، تمرین و آموزش قانون را در دو عرصه و مجرا، مهم عنوان کرد که عبارت بودند از: ترافیک به عنوان نماد قانون مداری و دیگری ورزش که دارای قوانینی است که از کودکی در جوامع مختلف رعایت می شود.
پورمحدی در پایان نکاتی را در جهت پیشبرد بهتر و بیشتر اهداف کمیسیون اخلاق ورزش ایران عنوان کرد که استفاده از صلح برای حل دعاوی پیش از استناد به آیین نامه های منشور اخلاق ورزش، جزو مهمترین آنها بود.
گفتنی است در پایان این همایش از منشور اخلاق ورزش توسط حجت الاسلام پورمحمدی، دکتر فرهود رئیس کمیسیون اخلاق پزشکی جهان، عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی و خزانه دار کمیته ملی المپیک، خانم فرامرزیان معاونت مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان، روسا و مدیران فدراسیون های ورزشی و همچنین اعضای کمیسیون اخلاق رونمایی شد.

۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.