اصحاب رسانه در کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران

اصحاب رسانه در کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران
با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، دومین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران ویژه اصحاب ر سانه آغاز شد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛این کارگاه دو روزه صبح امروز و با سخنرانی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با موضوع تاریخ شفاهی ورزش ایران، اهداف و ضرورت ها آغاز شد.
دکتر صالحی امیری گفت: کشف حقیقت از مجموعه نگاه ها نسبت به یک پدیده و بیان واقعیت و تصویر واقعی آن از مهمترین موضوعاتی است که شما در این کارگاه آموزش خواهید دید. کار اصلی شما اسکن تاریخ و تصویر سازی از آن است به گونه ای که تغییری در آن نداده و در بیان واقعیت نسبت به موضوعی خاص ارزش گذاری نکنید.
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان این نکته که تاریخ شفاهی یعنی انعکاس تصویر واقعی برهه ای از تاریخ برای نسل های آینده گفت: کار اصلی شما در بیان تاریخ شفاهی قضاوت نیست بلکه کشف کردن است. جایی که امکان کشف حقیقت نیست رسماً اعلام کنید و این یعنی صداقت مورخ.
دکتر صالحی در پایان ابراز امیدواری کرد شرکت کنندگان کارگاه در آینده به عنوان نقل کننده تاریخ شفاهی ورزش، مانند یک آینه و بدون دخالت دادن نظرات شخصی خود به این کار مهم مشغول شوند.
لازم به ذکر است پیش از صحبت های دکتر صالحی امیری، دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه بالای بحث تاریخ شفاهی ورزش ایران که در پیشبرد اهداف کمیته ملی المپیک از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: پرداختن به بحث آموزش تاریخ شفاهی ورزش ایران و برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی در این خصوص ایده دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بوده است.
دکتر قراخانلو افزود: موضوع تاریخ شفاهی ورزش ایران از ساختاری محکم و مناسب برخوردار است که طرح های مربوط به آن از جمله: تاریخ شفاهی فوتبال ایران، تاریخ شفاهی مطبوعات ورزشی ایران، تاریخ شفاهی کشتی ایران و تاریخ شفاهی ورزش زنان ایران در حال اجرا می باشد.
رئیس آکادمی ملی المپیک ضمن بیان این موضوع که تا کنون چندین کارگاه آموزشی در رابطه با بحث تاریخ شفاهی ورزش و از منظر تأمین محقق و کارشناس این حوزه برگزار شده است خطاب به شرکت کنندگان کارگاه که همگی از اصحاب رسانه هستند گفت: جنس شما به این موضوع کاملاً نزدیک است. 
شایان ذکر است در دومین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران (ویژه اصحاب رسانه) که طی روزهای 22 لغایت 23 آبان ماه در آکادمی ملی المپیک برگزار می شود، موضوعاتی نظیر تکنیک های تاریخ شفاهی، روش پژوهش و اجرای پروژه تاریخ شفاهی، فنون مصاحبه در تاریخ شفاهی و تدوین در تاریخ شفاهی توسط اساتید کارگاه به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.
لازم به ذکر است کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک و دکتر حبیب الله اسماعیلی مدیر موزه، کتابخانه و مرکز اسناد امام خمینی (ره) دکتر صالحی امیری را در این جلسه همراهی کردند.
۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.