رییس فدراسیون کبدی ؛میخواهیم سکاندار این رشته در دنیا باشیم

رییس فدراسیون کبدی ؛میخواهیم سکاندار این رشته در دنیا باشیم
عباس اورسجی : با کسب کرسیهای جهانی در این رشته به دنبال سکانداری کبدی در دنیا هستیم .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، عباس اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی در نشست خبری در حاشیه مسابقات کبدی جوانان جهان، اظهار داشت: می‌خواهیم کبدی در سایر کشورها رشد کند و ما سکان‌دار کبدی دنیا باشیم.اشتراکات این رشته ورزشی با ورزشهای بومی و محلی کشورمان باعث شده تا استقبال خوبی از ان در استانهای مختلف وجود داشته باشد وراه ما را برای رسیدن به قدرت اول این رشته در دنیا هموارتر کند.

وی در ادامه با تاکید بر قابلیت های این رشته برای المپیکی شدن :ما قول می‌دهیم این رشته را به خوبی مدیریت کنیم و در جهت المپیکی شدن آن گام برداریم. روزی که کبدی المپیکی شود، شاهد حضور یک رشته مدال اور تیمی هم در بهش بانوان و هم اقایان در کاروان کشورمان خواهیم بود . 

اورسجی در خصوص امادگی تیم ملی جوانان اظهار داشت : استارت کار میزبانی از 5-6 ماه قبل خورد. 14 مرحله اردو را برگزار کردیم و امیدوارم با یک میزبانی خوب و مدال طلا پرچم ایران را به اهتزاز در آوریم. ما به راحتی میزبانی این مسابقات را نگرفتیم و چانه‌زنی کردیم. باید با مدیریت خوب این مسابقات را گسترش داد و تعداد آن را بیشتر کرد. حق ماست که کنفدراسیون کبدی آسیا را به ایران بیاوریم و در این زمینه به کمک همه نیاز داریم.

وی در خصوص عدم حضور هندوستان در این مسابقات گفت: هند از قدرت‌های این رشته است. بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا دیوار قدرت هند فرو ریخت و اختلافات مدیریتی زیادی شکل گرفت و هنوز برای انتخابات ریاست فدراسیون به نتیجه نرسیدند. اختلاف درونی در هند باعث شد آنها روانه مسابقات نشوند. از دو ماه پیش سه تیم جوانان تشکیل دادند تا در مسابقات شرکت کنند ولی با توجه به اینکه در جاکارتا قهرمانی را از دست دادند و باز هم احتمال باخت مقابل ایران وجود دارد، شرایط برای آنها سخت می‌شد.  دلیل اصلی عدم‌ حضور اختلاف داخلی آنها است‌. ما باید برای بازی‌های آسیایی بعدی هوشمندانه عمل کنیم و اردوهای تیم ملی را بعد از پایان لیگ شروع کنیم.

اورسجی در خصوص اینکه مسابقات جهانی چه زمانی برگزار می شود،گفت: مسابقات جهانی هر چهار سال یکبار برگزار خواهد شد. مالزی میزبانی اولین دوره مسابقات جوانان بانوان را برگزار می کند که اواخر فرودین ماه سال آینده خواهد بود.

رئیس فدراسیون کبدی تصریح کرد: شنبه جلسه هیئت اجرایی کمیته برگزار شد و همه از میزبانی ایران برای کنفدراسیون آسیا حمایت کردند و خواستند تا در این زمینه فعالیت جدی کنیم. قرار شد جلسه‌ای با حضور سلطانی‌فر و صالحی امیری داشته باشیم. مقدمه و بحث حضور کنفدراسیون آسیا در ایران  را با روسای فدراسیون‌ها و سرپرست سایر کشورها بیان کردیم. 


۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۵:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.