رقابت‌های قهرمانی ووشو جهان؛

چهار طلا، یک نقره و یک برنز حاصل تلاش ووشوکاران ایرانی تا پایان روز سوم

چهار طلا، یک نقره و یک برنز حاصل تلاش ووشوکاران ایرانی تا پایان روز سوم
در پانزدهمین دوره رقابت‌های جهانی ووشو که با حضور نمایندگان 102 کشور به میزبانی چین و در شانگهای برگزار می شود تیم ایران تا پایان روز سوم در دو بخش ساندا و تالو چهار طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  ووشوکاران کشورمان تا پایان روز سوم پانزدهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جهان توانستند چهار طلا، یک نقره و یک برنز کسب کنند؛ در بخش ساندا بانوان و در وزن منهای 70 کیلوگرم "شهربانو منصوریان" برابر "کریستینا اولیورا" از برزیل قرار گرفت و در همان راند نخست، اختلاف را به 12 امتیاز رساند و صاحب مدال طلا شد، در وزن منهای 75 کیلوگرم "مریم هاشمی" برابر "پونا" از هند ایستاد و در پایان دو راند با مبارزه هوشمندانه به پیروزی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد، همچنین "الهه منصوریان" در فینال وزن 65 کیلوگرم به مصاف "اژه شاکر" از ترکیه رفت و با شکست حریفش طلایی شد؛ با این اوصاف هر سه سانداکار تیم زنان ایران به مدال طلا دست یافتند.

در بخش ساندای آقایان نیز عرفان آهنگریان در وزن 65 کیلوگرم، محسن محمدسیفی دروزن 70 کیلوگرم، یوسف صبری در وزن 75 کیلوگرم، علی خورشیدی در وزن 80 کیلوگرم و میلاد عارفی مقام در وزن 85 کیلوگرم پنج سانداکار تیم ملی ووشو کشورمان هستند که به فینال پانزدهمین دوره رقابت‌های جهانی ووشو راه یافتند.

همچنین در بخش تالو نیز "محمدعلی مجیری" جوان شایسته و 18 ساله ایران که به تازگی به رده سنی بزرگسالان آمده است با نمایشی خیره کننده و کسب امتیاز 9.63 بالاتر از تمامی حریفان مطرح خود ایستاد و با کسب مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان، تاریخ ساز شد. این نخستین بار است که تالوکاران ایران در بخش انفرادی به مدال طلای جهان دست یافتند.
در تالوی زنان نیز هانیه رجبی در فرم "نن دائو" با کسب امتیاز 9.49 به مدال نقره رسید و زهرا کیانی در فرم "چانگ چوان" با امتیاز 9.64 به مدال برنزدست یافت.

گفتنی است پیش از آغاز این رقابت ها و در پانزدهمین کنگره فدراسیون جهانی ووشو  که در هتل هیلتون شهر "شانگهای" چین برگزار شد؛ مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشوی کشورمان با رای قاطع اعضای کنگره برای چهار سال دیگر به عضویت هیئت رئیسه جهانی درآمد.

۱ آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.