نشست مدیرموزه ملی ورزش با مسئولان فدراسیون شطرنج

نشست مدیرموزه ملی ورزش با مسئولان فدراسیون شطرنج
حسن رنگرز مشاور رئیس کمیته ملی المپیک روز گذشته در محل فدراسیون شطرنج حضور یافت و با مهرداد پهلوان زاده رئیس و افشین تهرانی دبیر این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک؛ در ابتدای این نشست حسن رنگرز با اشاره به تاسیس موزه ملی ورزش گفت : در بررسی های کارشناسانه ای که انجام شد مشخص شد به دلیل نبود موزه مرتبط با ورزش، بسیاری از مستندات ، مجموعه ها و مدارک مربوط به تاریخ ورزش کشورمان در حال نابودی است و در این ارتباط ،  موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک تاسیس شد تا مسئولان آن با نگاهی دلسوزانه و تخصصی از گنجینه های ورزش کشورمان حراست کرده و زمینه آشنایی کامل نسل جوان را با مستندات و افتخارات ورزش ایران  فراهم کنند.
وی افزود : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در حال هماهنگی و ارتباط کامل با مسئولان فدراسیون های مختلف ورزشی هستیم تا با کمک آنها محتویات موزه ملی ورزش را افزایش و ارتقاء دهیم  و خوشحال خواهیم شد هر آنچه  که می تواند تاریخ و سابقه رشته ورزشی شطرنج را به نسل جدید کشورمان معرفی کند را از فدراسیون شطرنج دریافت کرده و در قسمت مربوط به این ورزش در موزه قرار دهیم .
در ادامه این نشست مهرداد پهلوان زاده ریاست فدراسیون شطرنج ضمن استقبال از همکاری با موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک با اشاره به تاریخ ورزش شطرنج در کشورمان گفت : مدارک و اسنادی قابلیت  و ارزش به نمایش درآمدن در موزه ملی ورزش را دارند که دارای عقبه مهم و مستند تاریخ ورزش کشور باشند و اهمیت دادن به این وجه تاریخی در ورزش، می تواند بر بار محتوایی موزه ییفزاید.
وی ادامه داد : به عنوان مثال در گذشته های خیلی دور ما در کشورمان، شطرنج ایرانی داشتیم که تفاوتهای اساسی و خاصی  را با شطرنجی که اکنون در دنیا بازی می شود داشت برهمین اساس آماده هستیم تا اسناد، مدارک و مستندات این گونه شطرنج را به موزه اهدا کنیم .
 رئیس فدراسیون شطرنج افزود : همچنین مدارک چاپی مختلفی نیز در رابطه با پیشینه ورزش شطرنج در کشور و سروده های شاعران شناخته شده وبزرگ ایرانی در رابطه با ورزش شطرنج و بن اندیشه های مبارزاتی و ارزشی آن نیز وجود دارد که آنها را نیز در اختیار مسئولان موزه قرار خواهیم داد.
در پایان نشست مقرر شد تا تفاهم نامه همکاری بین موزه ملی ورزش و فدراسیون شطرنج کشورمان پس از نگارش و تدوین به امضاء طرفین برسد.
شایان ذکر است که در این نشست امیر بالزاده مسئول آموزش و مسعود موسوی مدیر روابط عمو می موزه ملی ورزش نیز حضور داشتند .
۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.