آغاز دومین مرحله از طرح بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک

آغاز دومین مرحله از طرح بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک

 صبح امروز و با برگزاری مراسم افتتاحیه ای با حضور دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، دومین مرحله طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک در ابتدای این مراسم با بیان اینکه گاهی اوقات حتی در سن پایین انسان ها کاری انجام می دهند که سهم و نقش مهمی در منافع ملی پیدا می کند خطاب به ورزشکاران نوجوان شرکت کننده در این طرح گفت: حضور شما عزیزان در این طرح و شرکت در برنامه های علمی، پزشکی، ورزشی و روانشناسی تدارک دیده شده که به صورت کارگاهی و عملی برگزار می شود، نوعی کار ملی است.
دکتر قراخانلو که به تازگی از مجمع عمومی انجمن‌های کمیته های ملی المپپک جهان (ANOC) بازگشته است گفت: بنده در جریان این مجمع که به میزبانی قطر برگزار شد، گزارش کامل و جامعی از برگزاری طرح بورسیه ورزشی آکادمی را به نمایندگان 9 کشور عضو آنوک ارائه کردم که با استقبال خوبی از آنها مواجه شد.
رئیس آکادمی ملی المپیک در پایان ضمن اشاره به موفقیت در برگزاری مرحله اول این طرح گفت: این موضوع باعث شد تا درخواست زیادی از سوی فدراسیون های ورزشی به سوی آکادمی ملی المپیک گسیل شود تا در صورت امکان و اگر امکانات ما در آکادمی اجازه بدهد این طرح در دوره های بعدی با تعداد بالاتری از نخبگان ورزشی برگزار شود. 
محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک در ادامه این مراسم توضیحاتی را در رابطه با تفاوت‌های اردوی اول و اردوی دوم این طرح، برنامه های آموزشی، محتوای دوره و تعداد نفرات شرکت کننده  به حاضرین ارائه کرد.
طرح بورسیه ورزشی آکادمی یکی از برنامه‌های مهم و حمایتی کمیته ملی المپیک با هدف موفقیت در المپیک ۲۰۲۲ جوانان است که طبق برنامه‌ ریزی‌های انجام گرفته، ورزشکاران نوجوان نخبه ای در دو بخش پسران و دختران در قالب سه اردوی سه‌روزه تا پایان سال ۱۳۹۸ از مزیت‌های این طرح بهره‌مند می شوند.
نخستین مرحله از این طرح طی روزهای۱۴ لغایت ۱۶ مرداد ویژه پسران و ۲۲ لغایت ۲۴ مردادماه ویژه دختران برگزار شد و در ادامه صبح امروز، دومین مرحله از بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ، با حضور 31 ورزشکار دختر که توسط فدراسیون های هندبال، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، وزنه برداری، دوومیدانی، تنیس، بسکتبال، تیراندازی و ژیمناستیک انتخاب و معرفی شده اند آغاز به کار کرد.
شایان ذکر است شرکت کنندگان در این طرح که کاندیداهای حضور در المپیک 2022 جوانان سنگال هستند، طی روزهای 3 مهر لغایت 2 آبان در معاینات کامل پزشکی ( اکوی قلب، نوار قلب، بررسی گردش خون و ...)، کارگاه مهارت های ذهنی، آشنایی با آزمون های سنجش و اندازه گیری، آشنایی با مبحث  فیزیولوژی در ورزش، علم تمرین، بیومکانیک ورزشی، نوشیدنی های ورزشی و آشنایی بیشتر با ازش های المپیک حضور پیدا می کنند.
لازم به ذکر است 12 لغایت 14 آبان دومین مرحله از طرح بورسیه ورزشی ویژه پسران برگزار خواهد شد.

۳۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.