در دیدار صالحی امیری با نیامکی مطرح شد؛حمایت IOC از طرح امید ایران و تاریخ شفاهی

در دیدار صالحی امیری با نیامکی مطرح شد؛حمایت IOC از طرح امید ایران و تاریخ شفاهی

 در ادامه دیدارهای دکتر صالحی امیری با مسئولان جهانی ورزش در حاشیه نشست آنوک، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با نیامکی مسئول بخش المپیک سولیداریتی کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این نشست که دکتر سجادی مشاور رئیس و سرپرست کاروان اعزامی به المپیک 2020 و پیمان فخری رییس مرکز نظارت  بر تیمهای ملی نیز حضور داشتند، صالحی امیری ضمن قدردانی از روابط خوب و همکاری مطلوب بخش سولیداریتی و شخص نیامکی با کمیته ملی المپیک ایران ابراز داشت:در طی یکی دو سال اخیر روابط خوبی بین کمیته ملی المپیک و واحد همبستگی و سولیداریتی IOC بوجود آمده که ضمن تشکر از شما،خواستار افزایش توجه و حمایت بیشتر از طرحها و برنامه های توسه بخش کمیته المپیک ایران هستیم.
صالحی امیری در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از طرح های مهم ما پروژه امیدهای المپیک می باشد تا با توجه به ورزشکاران رده های سنی پایه و نوجوان که شرایط حضور در بازیهای المپیک 2024 و 2028 را دارند بتوانیم زیر نظر فدراسیون و مربیان مجرب در آکادمی ملی المپیک تحت نظر و آموزش قرار دهیم.

همچنین توسعه جنبش المپیک در مدارس از برنامه های مهم ماست که برای تحقق آن جلسات متعددی با فدراسیون مربوطه در داخل کشور و مسئوولان وزارت آموزش و پرورش داشته ایم تا ضمن تشریح روح المپیزم توجه به ورزش و نقش آن در سلامتی فرد و اجتماعی،دانش آموزانی را بطور تخصصی در برخی رشته های آموزش داده و تحت نظر داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: پروژه مهم دیگر ما که در دستور کار قرار گرفته طرح تدوین تاربخ شفاهی ورزش ایران است که چهار پروژه آن در حال اجرا و 5 پروژه دیگر در دست بررسی است.
 می دانیم که توجه به اسناد و خاطرات مهم ورزشی و ثبت آنها بسیار برای IOC مورد توجه و تاکید می باشد؛ به همین دلیل هم این مورد را با برپایی کارگاه های علمی و آموزشی استارت زدیم و بزودی گزارش کامل در خصوص ٤ طرحی که در حال اتمام است خدمتتان ارسال خواهیم کرد.
 چهارمین مورد هم توجه به آموزش و تربیت مدرس و آموزش مربیانی آگاه به علم روز دنیاست تا در سراسر کشور و دانشگاهای تربیت بدنی،مدارس و باشگاه ها بتوانیم ضمن توجه به ترویج منشور المپیک نقش بسزایی در فراگیرتر شدن ارزشهای المپیک داشته باشیم که برای ادامه موارد فوق بدون تردید نیازمند حمایت های بیشتری از IOCهستیم.
در ادامه این نشست نیامکی تصریح کرد: افزایش همکاری سولیداریتی ایران و IOC  در این یکی دو سال اخیر بخاطر نوع نگاهی است که در این مدت از سوی کمیته ملی المپیک حاکم شده است و جای تقدیر دارد،بخوبی از فعالیتهای خوب کمیته ملی المپیک در زمینه آموزشی،تاریخ شفاهی و موارد دیگر با گزارشاتی که بدستمان می رسد خبر داریم و بدون تردید در این زمینه حمایتهای مادی و معنوی لازم را از کمیته ملی المپیک ایران خواهیم داشت.

۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.