نائب رئیس موی تای ایران: حضور قدرتمندانه ای در بازیهای المپیک رزمی جهان خواهیم داشت

نائب رئیس موی تای ایران: حضور قدرتمندانه ای در بازیهای المپیک رزمی جهان خواهیم داشت
تیم‌ملی با تصمیم فدراسیون ورزش‌های رزمی به مسابقات جهانی تایلند اعزام نشد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در نشست هیات رئیسه موی تای ایران با حضور حشمت اله صابریان رئیس، جواد نصیری نایب رئیس، ایمان غیاثوند، علی آقایی، تقی آصفری، جلال رنجبر، سید داود افضلی،حمید رضا قاسمی،علی صدوقی و حسین فارسیان به عنوان عضو کمیته فنی به مسائل مختلف این رشته پرداخته شد.
صابریان از برگزاری مسابقات قهرمانی ایران در تاریخ 29 و 30 ماه جاری در سالن افراسیابی تحت عنوان جام خلیج همیشه فارس خبر داد و افزود: این پیکارها در 13 وزن برگزار می شود تا در نهایت بهترین ها در قالب 2 تیم در دومین دوره فستیوال جهانی ایران شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه سعی شده با 2 سازمان جهانی IFMA و WMC ارتباطشان را حفظ کنند، اظهار داشت: IFMA زیر نظر گایسف قرار دارد و المپیک هنرهای رزمی جهان سال آینده به میزبانی پکن از سوی این سازمان برگزار خواهد شد.
رئیس موی تای ایران تاکید کرد: ما باید در رقابت های دوحه قطر که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، سهمیه حضور در این میدان مهم را بدست آوریم. تنها نفرات اول این مسابقات جواز حضور در پکن را بدست می آورند و به احتمال زیاد با 6 موی تای کار در آن شرکت خواهیم کرد.
وی به اینکه موی تای از سال 1367 به ایران وارد شد، خاطرنشان ساخت: در آن زمان این رشته را بیشتر کیک بوکسینگ و تای بوکسینگ می نامیدند تا اینکه در سال 1377 به طور رسمی وارد فدراسیون ورزش‌های رزمی شد.
صابریان افزود: از اواخر سال 85 با ریاست نوحی و ارتباط با سازمان های جهانی این رشته به شکل رسمی معرفی شد اکنون همه، آن را به عنوان یک ورزش می شناسند. موی تای در بازی‌های داخل سالن از مدال آوران بود و توانست در رنکینگ ایران بسیار موثر باشد.
در ادامه جواد نصیری در پاسخ به اینکه چرا تیم ایران به مسابقات جهانی تایلند اعزام نشد، گفت: این تصمیم به دلیل مسائل درون سازمان فدراسیون گرفته شد و به ما مربوط نمی شود؛ البته فکر می کنم مسائل بودجه ای نیز در آن دخیل بود.
وی ادامه داد: آن زمان فدراسیون درباره موی تای تصمیم گیری می کرد؛ اما در نشستی که با رئیس و دبیر فدراسیون و مدیر تیم های ملی داشتیم اکنون همه اختیارات با ماست.
نصیری از تشکیل یک کمپ 15 تا 20 روزه در تایلند خبر داد و افزوود: برای آماده سازی تیم ملی در المپیک هنرهای رزمی 6 تا 8 نفر را راهی تایلند خواهیم کرد تا در یک اردوی تخصصی شرکت کنند؛ البته اسفندماه یک نفر را برای انجام ارزیابی های لازم راهی تایلند خواهیم کرد.اردوی دیگری را نیز در ترکیه تشکیل خواهیم داد.
نایب رئیس موی تای ایران در پاسخ به برنامه های خود برای فدراسیون شدن این رشته گفت: موی تای قابلیت های لازم را برای فدراسیون شدن دارد، چون مدال های آن یکی از رسمی و معتبرترین مدال های فدراسیون های ورزش های رزمی است.
وی تاکید کرد: البته اکنون میان ما و نوحی هیچ فاصله ای وجود ندارد؛ اما اگر مقدمات تاسیس فدراسیون فراهم باشد، استقبال خواهیم کرد.از طرفی طرح ورود موی تای به بازی‌های گوانگجو نیز مطرح شده است که خیلی مهم خواهد بود.
همچنین فارسیان که مسئولیت برگزاری مسابقات موی تای فستیوال جهانی تهران را نیز برعهده دارد، در این زمینه یادآور شد: سعی کردیم اختلافات میان 2 سازمان جهانی موی تای را در نظر نگیریم و از هر 2 سازمان برای حضور در ایران دعوت کرده ایم.
وی با اشاره به مخالفت IFMA با پوشش اسلامی بانوان گفت: به همین دلیل در مسابقات WMC که با این مسئله موافق است، شرکت خواهیم کرد. از طرفی تمام تلاش ما بر این است که حتی مخالفان و منتقدان خود را در این رشته دور هم جمع کنیم.
فارسیان افزود: از سازمان تربیت بدنی خواسته ایم تا کارگروه فنی تشکیل داده تا کار موی تای را به شکل فنی دنبال کنند؛ البته به ما فرصت دهند که مسائل فنی را در داخل خانواده پیگیری کنیم.همچنین از سعیدلو خواسته ایم تا به قهرمانان موی تای توجه بیشتری داشته باشند.
در پایان اعضای هیات رئیسه تاکید کردند که به قهرمانان موی تای به قدر سازمان تربیت بدنی پاداش خواهند داد و هرگونه حمایت مالی را از آنها صورت می دهند.
۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ۰۹:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.