به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛دکتر سعیدلو خواستار کسب مجدد کرسی IOC شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی ایران گفت: در دیدار با رئیس کمیته‌ی بین‌المللی المپیک خواستار کسب مجدد کرسی ایران در هیات اجرایی IOC شدیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک علی سعیدلو در رابطه با نشست خود با ژاک روگ، در گفت و گو با خبرنگار اعزامی به ونکوور اظهار کرد: در این نشست ضمن تشکر از زحمات روگ، درخواست کردیم که به ورزش جهان به صورت یکسان و عادلانه نگاه کنند و در خصوص گسترش ورزش در سطح دنیا یک سیاست متعادل وجود داشته باشد زیرا نباید ورزش را مختص به غرب و اروپا دانست و باید امکانات و دانش روز به صورت عادلانه در سطح جهان تقسیم شود.
رئیس سازمان تربیت بدنی در ادامه ابراز داشت: تلاش های ژاک روگ می تواند برای ورزش دنیا مفید واقع شود در صورتی که نگاه یکسانی نسبت به همه کشورها وجود داشته باشد. در ادامه این نشست در خصوص ورزش ایران و جایگاهش در منطقه آسیا توضیحاتی ارائه کردم و اعلام داشتم که در برخی رشته ها مانند کشتی، ورزش‌های رزمی، وزنه برداری و به ویژه امسال در فوتسال ایران حتی در جهان جایگاه در خور توجهی دارد و این نشان می‌دهد که ما صاحب نظر هستیم.
سعیدلو افزود: به خاطر همین موارد از روگ خواستیم تا به ورزش ایران در مجامع بین المللی توجه بیشتری شود. در حال حاضر در هیات اجرایی IOC که 15 نفر هستند ایران کرسی ندارد در صورتی که برخی کشورها که از نظر امکانات، مدال، وسعت جمعیت و سطح جوانان از ما کمتر هستند، دراین هیات دو یا سه سهمیه دارند. ایران در دوره های قبلی دارای کرسی در هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک بوده و اعتراض خود را نسبت به این که این جایگاه را در حال حاضر نداریم اعلام داشتیم. چون ایران در منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد خواستار جایگزین برای عضویت قبلی ایران در IOC شدیم تا این جایگاه را احیا کنیم که این موضوع می‌تواند برای ورزش کشورمان بسیار مفید واقع شود.
معاون رئیس جمهور همچنین گفت: همچنین از ژاک روگ خواستیم تا IOC به ویژه در برخی رشته ها که ایران در آنها افتخار آفرین است به ما کمک کند تا از نظر آموزشی و ایجاد آکادمی بتوانیم به گسترش هر چه بیشتر آنها بپردازیم. همچنین از وی خواسته شد تا در کسب جایگاه در IOC، ایران را یاری دهد تا بتوانیم در مجامع بین المللی استفاده های حقوقی و قانونی ببریم. این جایگزینی و دادن سهمیه عضویت در IOC به دو دلیل حق مسلم ورزش ماست؛ اول این که پیش از این ایران دارای این جایگاه بوده و سپس به این خاطر که ایران از جایگاه مهمی در خاور میانه برخوردار است و اگر یک نگاه متعادل وجود داشته باشد، این سهمیه حق ورزش ایران خواهد بود.
سعیدلو در پایان گفت: نسبت به برخی کشورهایی که عضو هیات اجرایی IOC هستند شاید سهم ایران بیش از یک کرسی باشد ولی حداقل سهمیه هم چند سالی است که از ایران گرفته شده و اگر این جایگاه بین المللی را نداشته باشیم در پشتیبانی های ورزرش تاثیر منفی گذاشته خواهد شد. ژاک روگ نیز این مسئله را قبول کرد و قرار شد مذاکرات ما ادامه داشته باشد و کمیته المپیک ایران نیز آن را پی‌گیری کند.
۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ۰۷:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.