به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛مشروح گفت‌وگوی‌ دکترسعید لو در نشست با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک

به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛مشروح گفت‌وگوی‌ دکترسعید لو در نشست با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک
رئیس سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس جمهور موارد مختلفی را در دیدار با ژاک روگ مطرح کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی  به ونکوور، علی سعیدلو معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران که برای افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی 2010 به دعوت مقامات ذیربط به ونکور کانادا سفر کرده با ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفتگو نمود.
در این ملاقات که با حضور بهرام قاسمی رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اتاوا انجام گردید، رئیس کمیته بین المللی المپیک ضمن خوش آمدگویی به معاون ریاست جمهوری کشورمان از انجام این دیدار ابراز خرسندی نمود. معاون رئیس جمهور کشورمان نیز ضمن ابراز خشنودی از برگزاری موفقیت آمیز مراسم افتتاحیه و تلاشهای ایشان و همکاران وی، با تسلیت درگذشت ناگهانی ورزشکار گرجستانی از سوی خود و جامعه ورزشی ایران، از وقوع این حادثه اظهار تاسف نمود.
همچنین معاون ریاست جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت ورزشی ایران با اشاره وضعیت بسیار خوب و روبه رشد ایران در رشته های مختلف ورزشی در منطقه آسیا و جهان، به این نکته اشاره نمود که کشورمان در سالیان اخیر موفق به کسب رتبه های بالایی در بسیاری از رشته های ورزشی از جمله کشتی وزنه برداری تکواندو کاراته فوتسال (بعنوان تیم برگزیده سال 2009) گردیده است.
رئیس سازمان تربیت بدنی همچنین افزود: ایران نگاه ویژه ای در زمینه های توسعه ورزشی داشته به خصوص این‌که برنامه های خاصی را برای گسترش ورزش بانوان به مرحله اجراء گذاشته است. در همین چارچوب نیز سازمان تربیت بدنی ابتکارات متعددی را در زمینه های ورزش همگانی حرفه ای و به خصوص با مبنا قراردادن ورزش جوانان و نوجوانان طراحی نموده که به عنوان مثال می توان به برگزاری المپیاد ورزش دانش آموزی برای آمادگی هرچه بیشتر به منظور حضور فعالانه تر جوانان ورزشکار ایرانی در المپیک نوجوانان سنگاپور که ایران با پنجاه سهمیه در آن حضور خواهد داشت، را می‌توان نام برد.
سعیدلو در ادامه این نشست گفت: علاوه بر این ابتکارات، ایران آکادمی بسیار پیشرفته و همچنین موزه ورزشی بسیار جامع و زیبایی را تکمیل نموده است که مایلم از جنابعالی نیز برای حضور در مراسم افتتاحیه آن دعوت نمایم.
رئیس سازمان ترتبیت بدنی و معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن اشاره به ویژگیهای آکادمی المپیک ایران اشاره نمود که ایران با توجه به ظرفیتهای بالای خود امروز محوریت ویژه ای در آموزش ورزشکاران و مربیان و دست اندرکاران ورزشی کشورهای آسیایی و همسایگان خود دارد. لذا با توجه به این جایگاه برجسته ایران در حوزه مسائل ورزشی شایسته است که انتخاب نماینده ای از ایران برای عضویت در کمیته بین المللی المپیک به عنوان حق مسلم ایران تسریع گردد. بدیهی است تلاشهای جنابعالی برای توسعه ورزش البته بارعایت تعادل در همه زمینه ها بین کشورها آینده خوبی برای ورزش بهمراه خواهد آورد.
سعیدلو همچنین اشاره نمود که کمیسیون همبستگی المپیک در ایران وظایف مشخص خود را بخوبی به انجام رسانده و مورد حمایت سازمان تربیت بدنی قرار دارد. در همین چارچوب مطالبی نیز توسطه کمیته المپیک ایران در خصوص مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی برای شما ارسال گردیده است که تسریع در رسیدگی به آن موجب امتنان می باشد.
درپایان معاون رئیس جمهوری کشورمان اظهار داشت که ملت بزرگ ایران با تواناییهای بالای فنی و علمی و فرهنگی و پیشتازی در علوم و فنون همواره به عنوان ملتی صمیمی، صلح دوست بیش از پیش توسعه ورزشی را در دستور کار خود قرارداده است.
روگ نیز در ادامه این دیدار ضمن تاکید براهمیت ایران و تلاشهای ورزشی آن و آرزوی موفقیت برای معاون رئیس جمهور کشورمان آمادگی خود را برای همکاریهای هر چه بیشتر کمیته بین المللی المپیک با ایران اعلام کرد.
وی همچنین در مورد عضویت ایران در کمیته بین المللی المپیک یاداور شد که متاسفانه پس از اتمام دوره نماینده قبلی ایران این ظرفیت خالی مانده است و لذا بررسی این موضوع و تسریع انتخاب جایگزین را با توجه به سهمیه های مانده و تعادلی که باید بین تمام کشورها باشد، در الویت قرار خواهد داد.
در پایان نیز ضمن پذیرفتن دعوت معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان تبربیت بدنی، روگ خواستار اطلاع از زمان افتتاح آکادمی و موزه ورزشی ایران شد.
۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ۰۷:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.