آغاز دومین دوره آموزشی و مقدماتی مربی بدنساز آکادمی ملی المپیک در سال جدید

آغاز دومین دوره آموزشی و مقدماتی مربی بدنساز آکادمی ملی المپیک در سال جدید

  دومین دوره آموزشی و مقدماتی مربی بدنساز در سال جاری، صبح امروز و با برگزاری مراسم افتتاحیه ای با حضور دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این مراسم دکتر رضا قراخانلو ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان دوره گفت: سالها پیش که بنده به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک مشغول به کار شدم، به اتفاق همکاران و کارشناسان کمیته متوجه کمبودی در زمینه وجود مربیان بدنساز متخصص و حرفه ای شدیم.
وی افزود: پس از همفکری که در کمیته المپیک صورت گرفت، سعی کردیم با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی پیشرفته، این کمبود را به سهم خودمان جبران کنیم، به طوری که اکنون تعداد بالایی مربی بدنساز متخصص هستند که عرصه رقابتی و سختی را در این زمینه به وجود آورده اند.
رئیس آکادمی ملی المپیک با بیان این جمله که کسب علم و دانش انتها ندارد گفت: تجربه ای منسجم با سطحی بالا در آکادمی ملی المپیک و با حضور کارشناسانی نظیر دکتر بهرامی نژاد شکل گرفته است که در این دوره می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند و شما از تجربیات این عزیزان بهره لازم را ببرید.
دکتر قراخانلو در پایان توضیحاتی را در خصوص سابقه فیزیولوژی در ورزش و مباحث مهمی نظیر خستگی و شیوه های تمرین در فیزیولوژی به شرکت کنندگان دوره ارائه کرد و از آنها برای مطالعه بیشتر در مبحث بدنسازی دعوت کرد.
در ادامه این مراسم مرتضی بهرامی نژاد مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت: ما در آکادمی به دنبال این موضوع هستیم که نقش خود را در زمینه ارتقاء دانش و آموزش ورزشکاران و مربیان به خوبی ایفا کنیم. در همین راستا امسال طرح جدیدی را به جهت همسان سازی شرکت کنندگان در دوره های مربیگری بدنساز آکادمی اجرا کرده ایم. به همین منظور کارگاه ها و دوره هایی را طراحی کردیم تا شرکت کنندگان با تحصیلات مرتبط و حتی غیر مرتبط با دانش بیشتری وارد دوره های پیشرفته بدنسازی آکادمی شوند.
در پایان این مراسم محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی توضیحاتی را در خصوص نحوه ثبت نام و برگزاری این دوره که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت به حاضرین ارائه داد. 
دومین دوره آموزشی و مقدماتی مربی بدنساز آکادمی در سال 98 که از صبح امروز و با حضور 130 نفر از ورزشکاران و مربیان علاقمند کار خود را آغاز کرد، تا 11 مهرماه ادامه خواهد داشت.
مهمترین مباحثی که در این دوره چهار روزه به شرکت کنندگان دوره ارائه خواهد شد این موضوعات است:
تجزیه و تحلیل نیازهای ورزشکاران، شناخت و توسعه قابلیت های زیست حرکتی،CPR  و کمک های اولیه، ارزیابی قابلیت های جسمانی، تمرینات پایه ABC، تمرینات پایه قدرتی، معاینات اولیه و بررسی سلامت، حرکات اصلاحی، سازگاری‌های ورزشی، کینزیولوژی کاربردی، فیزیولوژی ورزشی کاربردی، تمرین با وزن بدن و روانشناسی ورزش.
شایان ذکر است اساتید دوره را این نفرات تشکیل می دهند:
دکتر مرتضی بهرامی نژاد، دکتر امیر حاجی قاسم، هادی عطارد، دکتر شمس الدین تقوی، جواد شفیعی، دانیال تیماجی، دکتر نعیما خواجوی، بیتا سبزی، فرشته خانبابایی، دکتر زارعی، دکتر حمید آقا علی نژاد، ناصر پیروردی زاده، سارا حیدرزاده و مجدالدین مستعان.

۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.