برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشورمان؛هاکی روی ایران پس از 100 سال بعضویت فدراسیون جهانی درآمد

برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشورمان؛هاکی روی ایران پس از 100 سال بعضویت فدراسیون جهانی درآمد

با موافقت فدراسیون جهانی هاکی،روی یخ ایران پس از 100 سال بعضویت فدراسیون جهانی در آمد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛صبح امروز مجمع عمومی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ در شهر رم ایتالیا برگزار شد و در آن تمامی اعضای حاضر،بعضویت ایران در این فدراسیون ورزشی،رای مثبت دادند و کشورمان بصورت رسمی به عضویت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ در آمد.

فدراسیون جهانی IIHF در سال 1908 تاسیس که بعد از گذشت بیش از 100 سال ایران بعنوان جدیدترین عضو این فدراسیون مهم در بازیهای زمستانی معرفی شد.

با این تفاسیر فدراسیون اسکیت ایران که مسئولیت هاکی روی یخ ایران را بر عهده دارد از امروز و بصورت رسمی به عضویت فدراسیون هاکی روی یخ که یک فدراسیون های المپیکی محسوب می شود در آمد.عضورت در فدراسیون جهانی هاکی روی یخ کاری دشوار و پروسه ای چندین ساله بود.

کاو صدقی رییس انجمن اسکیت هاکی و عضو کمیته ورزش کمیسیون ملی یونسکو و کمیسیون صلح کمیته ملی المپیک ایران که بعنوان نماینده فدراسیون اسکیت ایران در این مجمع حضور داشت  با " رنر فاسل" رییس سویسی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ دیدار و گفتگویی صمیمی داشت.

فاسل در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق،ایران را یکی از کشورهای مهم آسیا در عرصه ورزش دانست و قول داد در نخستین فرصت ممکن سفری به کشورمان داشته باشد همچنین فاسل عنوان کرد فدراسیون جهانی هاکی روی یخ به توسعه هر چه بیشتر این ورزش در ایران کمک خواهد کرد.

بهمن محمد رضایی رییس فدراسیون اسکیت هم ضمن تبریک به جامعه ورزش ایران گفت:بزودی تیم هاکی روی یخ ایران با پتانسیل خوبی که در این لاین هاکی وجود دارد و همچنین با زیر ساختی خوبی که در ایران مال بوجود آمده است در قسمت آقایان و بانوان هاکی روی یخ مانند این لاین هاکی بر روی سکوهای آسیایی و بین المللی خواهد ایستاد.

 

۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.