جلسه هماهنگی اردوی دوم طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک برگزار شد

جلسه هماهنگی اردوی دوم طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک برگزار شد

جلسه توجیهی و هماهنگی طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک با دبیران و نواب رییس بانوان فدراسیون های ورزشی حاضر در طرح و همچنین عوامل اجرایی طرح بورسیه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، صبح امروز و در راستای ایجاد هماهنگی بیشتر بین آکادمی ملی المپیک به عنوان برگزار کننده طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره ها و نمایندگان فدراسیون های ورزشی درگیر در این طرح، جلسه ای با حضور رئیس آکادمی ملی المپیک، مدیران مراکز آکادمی، رئیس و نواب رئیس فدراسیون های ذکر شده برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در جلسه گفت: تولید، پرورش، نگهداری و دادن شخصیت به قهرمان ورزشی بسیار مهم و در عین حال سخت است.   
وی همچنین با اشاره به این نکته که آکادمی در این طرح هیچگونه دخالتی در بحث فنی ورزشکاران نداشته گفت: هدف ما از برگزاری طرح بورسیه ورزشی این بود که کمک کوچکی از جنبه های علمی و آموزشی به ورزشکاران و قهرمانان نوجوان معرفی شده از سوی فدراسیون ها انجام دهیم.
دکتر قراخانلو همچنین در خصوص اهمیت طرح بورسیه و اینکه کمیته ملی المپیک به این طرح به عنوان اقدامی اساسی برای رشد و پرورش نوجوانان ورزشکار نگاه می کند توضیحاتی را به حاضرین ارائه کرد و گفت: ما در این طرح از بالاترین استانداردها استفاده کرده ایم. ورزشکاران حاضر در طرح از این پس به عنوان عضوی از آکادمی قادر خواهند بود تا مانند المپین ها از تمامی امکانات آکادمی بهره مند شوند.
در ادامه این جلسه محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نحوه اجرای نخستین اردوی ورزشکاران حاضر در طرح بورسیه، در رابطه با کارگاه های آموزشی و دیگر برنامه هایی که برای این ورزشکاران در قالب اردویی سه روزه اجرا شد سخن گفت.
همچنین مدیران مراکز آکادمی که به طور مستقیم اجرای بخش های مختلف طرح بورسیه را بر عهده داشتند، گزارشی را از برنامه‌ها و کارگاه های آموزشی ارائه شده به ورزشکاران در این طرح که به جهت یافتن راه کارهایی برای افزایش بهره وری آنها انجام گرفت، به نمایندگان فدراسیون های ورزشی ارائه کردند.
نمایندگان فدراسیون های کشتی، دوومیدانی، هندبال، تنیس، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، بوکس، تیراندازی و وزنه برداری در غیاب نماینده بسکتبال که ورزشکارانی را در طرح بورسیه ورزشی آکادمی داشتند، علاوه بر تقدیر از آکادمی ملی المپیک در برگزاری این طرح، نظرات و پیشنهاداتی را خطاب به رئیس آکادمی مطرح کردند که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد:
افزایش سهمیه فدراسیون های شرکت کننده  در طرح، لزوم حضور مربیان برای جلوگیری از تداخل کار و البته تعامل بیشتر با کارشناسان آکادمی، پرداختن به کارگاه هایی برای بالا بردن فن بیان و نحوه مصاحبه نوجوانان ورزشکار، همکاری دو جانبه برای به دست آوردن شاخص هایی که بتوان در بحث استعدادیابی استفاده کرد، برگزاری دوره های آموزشی برای سایر منابع انسانی مرتبط در فدراسیون ها و برگزاری کارگاه هایی با موضوع آنتی دوپینگ.
شایان ذکر است دومین اردوی طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک 30 مهر لغایت 2 آبان برای دختران و 12 تا 14 آبان برای پسران حاضر در طرح برگزار خواهد شد.
گفتنی است طرح بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک با تصمیم و همت رئیس آکادمی ملی المپیک و پس از تصویب در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در مردادماه 1398 و در دو بخش دختران و پسران آغاز شد.
در این طرح ورزشکاران معرفی شده از سوی فدراسیون های ورزشی در قالب 3 اردوی 3 روزه ضمن حضور در آکادمی ملی المپیک، در برنامه های آموزشی، فرهنگی، تمرینی و تفریحی در نظر گرفته شده در این آکادمی حضور پیدا کردند.

۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.