زنگ مجتمع آموزشی تطبیقی و بین المللی پسران تهران با حضور صالحی امیری به صدا درآمد

زنگ مجتمع آموزشی تطبیقی و بین المللی پسران تهران با حضور صالحی امیری به صدا درآمد

صبح امروز و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و با حضور دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، زنگ مهر تعلیم و تربیت مجتمع آموزشی تطبیقی و بین المللی پسران تهران واقع در میدان کاج به صدا در آمد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دکتر صالحی امیری ضمن تبریک آغاز سال نو تحصیلی به فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم ابراز داشت:امروز ما و شما همگی با انگیزه مشترک توسعه و تعالی این سرزمین در این مکان مقدس جمع شده ایم ،توسعه از مسیر آموزش و پرورش آغاز می شود، دانش آموزان عزیز ما باید بدانند اگر بنا است در دهه های آینده ما به قله های توسعه برسیم تنها با همت و تلاش آنان و از مسیر آموزش و پرورش ممکن است.
 رییس کمیته ملی المپیک تصریح کرد:جاده توسعه یک مسیر دارد ولاغیر و آن هم نقطه آغازش مدرسه ،معلم و دانش آموز است ، راه آغاز توسعه گفتگو است، ما به جای دادن انباشت داده ها به فرزندانمان باید از این فضای کهنه و پوسیده فاصله بگیریم و دیوارهای مدرسه را برداریم ، فضای آن را باز کنیم و اجازه دهیم تا دانش آموزان در متن جامعه و با همسالان و خانواده خود رشد کنند و با مجموعه ای از انسان ها در تعامل باشند،نباید بین مدرسه و جامعه فاصله باشد.
وی ادامه داد:امروز مدرسه باید در مسیر تحولات جامعه رفت و برگشت داشته باشد. نوجوانان و جوانان امروز بسیار بیشتر از نسل ما آگاهی و خودآگاهی درونی دارند که نباید آنان را دست کم گرفت؛ از این منظر آموزش و پرورش نیازمند یک تحول بنیادی به لحاظ معرفتی، مهارت آموزی و نگرش به آینده است.
رئیس کمیته ملی المپیک  در تحلیل واژه مهر اظهار کرد:مهر با حرف "میم" آغاز می شود که همان مهرو محبت است به معنی همدلی ،هم نوایی و هم گرایی ؛ وقتی از مفهوم "ه" صحبت می کنیم همان همت است که در ادبیات ما به معنی تلاش است و "ر" نیز یعنی رضایتمندی نسبت به مجموعه تحولاتی که در محیط ما شکل می گیرد.
صالحی امیری در خاتمه گفت:آموزش و پرورش با چهار کارکرد شخصیت سازی، هویت بخشی، انسجام آفرینی و سازگاری اجتماعی می تواند به سمت قله های توسعه حرکت کند.

۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.