والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ - تهران؛ایران ۳ - چین صفر

والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ - تهران؛ایران ۳ - چین صفر
تیم ملی والیبال ایران امروز در دور دوم مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل چین قرار گرفت و قاطعانه این تیم را شکست داد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال ، تیم ملی والیبال ایران امروز سه شنبه در اولین دیدار خود در مرحله دوم گروهی قهرمانی آسیا به مصاف چین رفت و موفق شد با نتیجه قاطع ۳ بر صفر حریفش را شکست بدهد. 
 
ایگور کولاکوویچ در شروع بازی با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف، محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور  بازیکنان را روانه زمین کرد اما قبل از شروع بازی دست به تعویض زد و علی شفیعی را بجای مجرد به زمین فرستاد.
 
ست نخست؛ ۲۵  بر ۱۸ به سود ایران
نخستین امتیاز در ست اول برای چینی ها به دست آمد. دو تیم تا امتیاز ۶ برابر پیش رفتند تا اینکه ملی پوشان ایران با کسب دو امتیاز متوالی بازی را با نتیجه ۸ بر ۶ به سود خود پیش بردند. در ادامه ملی پوشان برتری خود را حفظ کردند و با سه اختلاف برتری با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ دومین تایم استراحت فنی را نیز با پیروزی پشت سرگذاشتند. در شروع بازی تیم ایران موفق شد امتیاز  ۱۷ را نیز به دست آورد تا لوزانو سرمربی چین مجبور به ایجاد وقفه دربازی شود و تقاضای تایم استراحت دهد اما تاثیری در امتیازآوری بازیکنان ایران نداشت تا ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران تمام شود.
 
ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران
در این ست نیز همانند ست اول امتیاز اول برای شاگردان لوزانو به دست آمد. دو تیم تا امتیاز ۳  برابر پیش رفتند اما در ادامه این چینی ها بودند که کنترل بازی را در دست گرفتند و با توپ گیری بهتر موفق شدند ۳ اختلاف امتیاز در بازی ایجاد و با نتیجه ۸ بر ۵ نخستین تایم استراحت فنی را پیروز نزد لوزانو بروند. در ادامه چین با زدن سرویس های بهتر دو امتیاز متوالی دیگر به دست آورد تا کولاکوویچ سرمربی ایران مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. با این وقفه ملی پوشان روند امتیازآوری چین را قطع و امتیاز ششم را کسب کردند و در ادامه نیز رفته رفته با دفاع و سرویس بهتر اختلاف را کم و دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ پیروز نزد کولاکوویچ رفتند. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.
 
ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
ایران شروع خوبی در این ست داشت و با کسب سه امتیاز متوالی بازی را با برتری آغاز کرد. شاگردان کولاکوویچ در این ست اجازه نفس کشیدن به چینی ها ندادند و با ارائه یک بازی سرعتی نخستین تایم استراحت فنی را با اختلاف ۶ امتیاز و برتری ۸ بر ۲ پشت سرگذاشتند. ایران در این ست در زدن سرویس، توپ گیری و دفاع عملکرد خوبی داشت ودومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۰ ملی پوشان همراه شد. در نهایت این بازی با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسید.
 
تیم ملی فردا از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل هند صف آرایی خواهد کرد.
 
بیستمین دوره مسابقات والیبال مردان قهرمانی آسیا روزهای ۲۲ تا ۳۰ شهریور با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه به میزبانی تهران برگزار می شود. تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست رقابت‌ها با پیروزی مقابل تیم‌های سریلانکا و قطر و شکست برابر استرالیا به عنوان تیم دوم راهی مرحله دوم مسابقات شد و امروز مقابل چین صف آرایی کرد.
 
تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم با تیم های چین، هند و استرالیا همگروه است. ملی پوشان ایران با استرالیا بازی نخواهند داشت چرا که طبق قوانین بازی ‌ها در این مرحله از مسابقات تیم‌هایی که در دور اول با هم در یک گروه قرار داشتند، در دور دوم با هم بازی نمی‌کنند و نتیجه بازی مرحله اول برای آن‌ها منظور خواهد شد. بنابراین تیم ملی برای صعود به مرحله نهایی محکوم به برد چین و هند است.
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.