در حاشیه سومین مجمع عمومی کمیته های ملی المپیک منطقه آسیای میانه؛دیدار صالحی امیری با مسئولان کمیته های ملی المپیک ترکمنستان، تاجیکستان و مجارستان

در حاشیه سومین مجمع عمومی کمیته های ملی المپیک منطقه آسیای میانه؛دیدار صالحی امیری با مسئولان کمیته های ملی المپیک ترکمنستان، تاجیکستان و مجارستان

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در حاشیه حضورش در قزاقستان به منظور شرکت در سومین مجمع عمومی کمیته های ملی المپیک منطقه آسیای میانه با مسئولان کمیته های ملی المپیک ترکمنستان، تاجیکستان و مجارستان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ ازآنجاییکه درکشور ترکمنستان، رئیس جمهور ریاست کمیته ملی المپیک را عهده دار است، نخستین ملاقات صالحی امیری با دبیرکل کمیته ملی المپیک ترکمنستان بود که در این دیدار مذاکرات درباره همکاری های مشترک در مجامع بین المللی و دعوت از رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به عشق آباد برای امضاء تفاهم نامه ورزشی برای همکاری های مشترک بود.
همچنین دبیرکل کمیته ملی المپیک ترکمنستان که تا حدودی با ایران و رشته های ورزشی ما آشنایی و ذهنیت مثبتی داشت، برای سفر به ایران و بازدید از ظرفیت های ورزشی بسیار ابراز علاقه کرد و خواستار برگزاری دوره های آموزشی و تربیت مربی توسط مربیان ایرانی برای ورزشکارانشان چه در عشق آباد و چه در ایران شد.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در دومین دیدارش با رئیس کمیته ملی المپیک تاجیکستان ملاقات داشت؛ در این دیدار رئیس کمیته ملی المپیک تاجیکستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه روابط سیاسی دو کشور بسیار خوب است علاقمندم که  همکاری ها همچون گذشته بیشتر شود چرا که در سال های اخیر برخلاف گذشته ما کمتر از ظرفیت های ورزش ایران بهره بردیم.
 وی گفت: وقتی ایران در رویدادهای بین المللی موفق و پیروز می شود همه تاجیک ها خرسند و خوشحال می شوند چراکه همانند این است که تاجیک ها به موفقیت رسیده اند.ایران تنها پشتوانه ما در جهان است و ما به ایران خیلی متکی هستیم.
همچنین رئیس کمیته ملی المپیک تاجیکستان تاکید داشت بدلیل همزبانی دو کشور بسیار علاقمند است که از ظرفیت های آکادمی ایران بیشتر استفاده کنند و از مربیان ما دعوت کرد تا به تاجیکستان سفر کنند.
در این دیدارصالحی امیری نیز اظهار کرد: باتوجه به اینکه تاجیکستان حوزه تمدنی ماست ، علاوه بر زبان مشترک اشتراکات بسیاری با این کشور داریم که باید تقویت شود و درنظر داریم تا با تفاهم نامه جدید ورزشی همکاری های جدیدی را نیز آغاز کنیم.
ملاقات با رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان نیز سومین دیدار صالحی امیری در سفر به قزاقستان بود که  بسیار دیدار طولانی و مفصلی بود که پیرامون مسائل مختلف ورزشی دو کشور، ظرفیت کمیته ملی المپیک مجارستان و همچنین دیپلماسی ورزشی بحث و تبادل نظر شد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.