از سوی مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک؛نتایج مصاحبه روانشناسی با استعدادهای برتر گلف اعلام شد

از سوی مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک؛نتایج مصاحبه روانشناسی با استعدادهای برتر گلف اعلام شد

نتایج مصاحبه با ورزشکاران شرکت کننده در جشنواره المپیاد استعدادهای برتر رشته ورزشی گلف در بخش دختران،  از سوی مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی اعلام شد. 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، شرکت کنندگان در جشنواره المپیاد استعدادهای برتر گلف دختران که در برنامه های آموزشی، تمرینی، سنجش فنی، مسابقات و تور تفریحی این المپیاد حضور یافته بودند، طبق هماهنگی های صورت گرفته بین فدراسیون مربوطه و آکادمی ملی المپیک، در مصاحبه‌ای با کارشناسان مرکز روانشناسی ورزشی این مجموعه شرکت کردند.
دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی آکادمی ملی المپیک ضمن اشاره به این موضوع که انجام این مصاحبه به دستور ریاست محترم آکادمی صورت گرفته است گفت: تشخیص اینکه ما در این مرکز چه خدماتی می توانیم به کودکان حاضر در جشنواره بدهیم کمی کار را سخت می کرد. اما در نهایت تصمیم بر این شد که یک بررسی اجمالی از وضعیت انگیزشی این کودکان انجام بدهیم تا بدانیم که جهت گیری انگیزشی آنها برای پرداختن به طور جدی به ورزش گلف چگونه توصیف می شود. آیا نظام انگیزش درونی برای این کار دارند (کنترل درونی) یا اینکه نظام انگیزش بیرونی (کنترل بیرونی) آنها را به این سمت سوق داده است.
به همین خاطر بود که ما از پرسشنامه استاندارد برای سنجش کمی استفاده نکردیم. بلکه با انجام یک مصاحبه کیفی با این موضوع برخورد کردیم.
دکتر واعظ موسوی در ادامه گفت: زمانی که پاسخ این عزیزان را مطالعه کردیم، متوجه شدیم که دامنه وسیعی از پاسخ‌ها داریم. یعنی برخی از این بچه ها به شدت تحت تأثیر والدین و یا فضای زندگی خود وادار شده بودند که به سراغ این ورزش بیایند. البته در چنین شرایطی نباید به این موضوع امیدوار بود که این فرد در آینده تبدیل به یک قهرمان شود.
مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی در ادامه گفت: اما بعضی از این بچه ها در کنار علاقه ای که به گلف داشتند، به شدت تحت تأثیر زیبایی این ورزش و هیجانی که به آنها می دهد و لذتی که از این ورزش می برند قرار داشتند و به این ترتیب امیدواری بیشتری ما داریم برای اینکه این بچه ها گلف را ادامه داده و احتمالا آینده بهتر و روشن تری در گلف خواهند داشت.
دکتر واعظ موسوی در پایان و با اشاره به اینکه کار با بچه ها در حیطه روانشناسی بسیار سخت و غیر عینی است گفت: ما این تقسیم بندی را انجام دادیم و افرادی که طبق یافته ها و احتمالات ما آینده بهتری در گلف دارند را در نامه ای به ریاست محترم آکادمی معرفی کردیم. در ادامه و بنا به دستور دکتر قراخانلو این موضوع به فدراسیون گلف نیز منعکس شد.

۱۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.