آغاز دوره آموزشی تربیت سفیران المپیک

آغاز دوره آموزشی تربیت سفیران المپیک

 صبح امروز و با برگزاری مراسم افتتاحیه ای با حضور دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و دکتر نرگس تقی زاده مقدم نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش دانش آموزی، دوره آموزشی تربیت سفیران المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر قراخانلو در ابتدای مراسم و پس از ارائه تعاریفی از شخصیت و همچنین دیدگاه نلسون ماندلا رهبر آزادیخواه و صلح جوی آفریقای جنوبی گفت: امروزه کمیته بین الملی المپیک به دیدگاه و اعتقاد ماندلا که همانا صلح و بهتر شدن جهان از طریق ورزش و المپیزم است تکیه می‌کند.
وی ضمن اشاره به این موضوع که المپیزم به مفاهیمی مانند صلح، دوستی، رفاقت و برابری اشاره می کند خطاب به شرکت کنندگان دوره گفت: شما عزیزان، نخبه ها و نفرات برتری از بین 14 میلیون دانش آموز از سراسر کشور هستنید که برای شرکت در این دوره آموزشی انتخاب شده اید.
وی ادامه داد: وظیفه شما پس از پایان این دوره به عنوان سفیر المپیک این است که مفاهیم و پیام های المپیک را که در اینجا می آموزید به آشنایان و هم کلاسی‌های خود انتقال دهید.
در ادامه این مراسم محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک و مریم جعفری مدیر واحد همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان، در خصوص اهداف و نحوه برگزاری دوره توضیحاتی را به حاضرین ارائه کردند.
گفتنی است دوره آموزشی تربیت سفیران المپیک ویژه قهرمانان رده های سنی 13 تا 15 سال، در دو بخش پسران (دو روز) و دختران (دو روز) برنامه ریزی شده است. دوره پسران ظرف امروز و فردا و دوره آموزشی ویژه دختران طی روزهای 12 لغایت 13 شهریور در آکادمی ملی المپیک پیگیری خواهد شد.
 شایان  ذکر است دوره مذکور با همکاری آکادمی ملی المپیک، کمیسیون همبستگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش دانش آموزی در حال اجرا می باشد.
آشنایی با تاریخچه بازی های المپیک و ارزش های المپیک، اخلاق ورزشی، سلامت و ورزش، پیشگیری از آسیب های ورزشی و تغذیه ورزشی، صلح و ورزش، آشنایی با آزمون های مرکز سنجش، ورزش و محیط زیست، هنر و ورزش و بازدید از موزه المپیک کمیته ملی المپیک جزو مهمترین کارگاه ها و برنامه های تدارک دیده شده برای این دوره آموزشی می باشند.
لازم به ذکر است مراسم اختتامیه دوره مذکور روز چهارشنبه ششم شهریور ساعت 15:30 در محل کمیته ملی المپیک و با حضور دکتر صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان نایب  رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر فرزانه ترکان رئیس کمیسیون همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک و دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی برگزار خواهد شد.

۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.