سختگیری آژانس بین المللی ضددوپینگ در نگهداری نمونه ها از رویدادهای اصلی

سختگیری آژانس بین المللی ضددوپینگ در نگهداری نمونه ها از رویدادهای اصلی

آژانس بین المللی ضددوپینگ، وادا، طی بیاینه ای از میزبانان رویدادهای اصلی خواست تا نمونه های ورزشکاران را برای بازه طولانی تری نگهداری نمایند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید دگیمز، وادا خواسته خود را مبنی بر نگهداری نمونه های اخذ شده از ورزشکاران تا مدت حداقل 4 سال خواستار شده این در حالی است که شورای المپیک آسیا بدلیل انعقاد قرارداد سه ماهه نگهداری از نمونه های بازی های آسیایی 2018 با این تمایلی در این خصوص نشان نداده بود.
ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل مجدد نمونه های آزمایشگاهی اخذ شده منجر به کشف مواد غیرمجاز در این نمونه ها و در نتیجه احراز دوپینگ ورزشکاران متخلف می گردد که از نمونه های بارز آن در سال 2016 که با همکاری لابراتوار سابق مسکو صورت پذیرفت؛ استفاده از استروئید طی چندین ماه بجای چندین بود که مورد روز اثبات قرارگرفت.
 این موضوع منجر به افزایش اشتیاق در استفاده از مواد غیرمجاز در بازی های المپیک 2008 پکن و 2012 لندن نیز شده بود. هم اکنون 60 ورزشکار تحت آزمایش مجدد تستهای ضددوپینگ بعد از المپیک 2012 لندن قرارگرفته اند تا بررسی دقیتر نمونه های آنان صورت پذیرد.

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.