مراسم بزرگداشت شادروان حجت الله خطیب برگزار شد

مراسم بزرگداشت شادروان حجت الله خطیب برگزار شد

 صبح امروز و با حضور جمعی از مسئولین، پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی در آکادمی ملی المپیک چهارمین سالگرد درگذشت شادروان حجت الله خطیب در حضور خانواده آن مرحوم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در جامعه ای که مهر، وفا و قدرشناسی حاکم نباشد هیچ کاری به سرانجام نخواهد رسید. امروز مو سپید کرده ها، مسئولین و قهرمانان ورزشی کشور در مراسمی که بوی خوش معرفت در آن به مشام می‌رسید در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک گردهم آمدند تا قدردان زحمات کسی باشند که اکنون دیگر بین ما نیست، ولی با عملکرد خود در سالیان گذشته، نام نیکی از خود در جامعه ورزش به جای گذاشت.
در این مراسم که با حضور سید مصطفی هاشمی طبا، محمدرضا داورزنی، کیکاووس سعیدی، حسن تقدس نژاد، مهرزاد حمیدی، مهین فرهادی زاد، عبدالحمید احمدی، محمد علی آبادی، سید امیر حسینی، رضا قراخانلو، رضا گل محمدی و جمع کثیری از خانواده ورزش، دوستان و خانواده مرحوم خطیب برگزار شد، یاد و خاطره حجت الله خطیب، یکی از مردان خدمتگذار و پر تلاش ورزش کشور در سالیان گذشته با ذکر فعالیتها و خاطراتی از وی گرامی داشته شد.
در ابتدای این مراسم محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مرحوم خطیب را منشأ خیر بسیاری از اقدامات ارزشمندی که در ورزش انجام گرفته عنوان کرد و گفت: ایشان جزو مدیران سخت کوشی بودند که در تمامی مسئولیت‌هایی که در هیأت های استانی، فدراسیون‌ها و .... به وی واگذار می شد نهایت کوشش و تلاش خود را انجام داده و سعی داشت گره ای از مشکلات باز کند.

 

داورزنی در پایان از پروژه های ورزشی که در سال 1377 و با همت زحمت کشانی نظیر مرحوم خطیب با سختی بسیار زیادی رونمایی شد سخن گفت.
مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش از دیگر سخنرانان این مراسم بود که از مرحوم خطیب به عنوان مردی صدیق، محجوب، پر تلاش، پرکار و خدمت گذار یاد کرد و گفت: بنده به مدت شش سال در بخش ورزش بانوان استان تهران در خدمت آقای خطیب بودم. در آن زمان و به دلیل محدودیت هایی که بویژه در بخش بانوان بود، کارها به مراتب سخت تر از الان انجام می گرفت و کسی که در نهایت به عنوان سیبل قرار می گرفت مدیرکل وقت حجت الله خطیب بود.
در ادامه این مراسم، سید مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق کمیته ملی المپیک، مرحوم خطیب را از مردان تأثیرگذار تاریخ ورزش ایران عنوان کرد و از سال ها همکاری با وی سخن گفت.
هاشمی طبا در سخنانی متفاوت گفت: انسان باید خودش را دوست بدارد. این خودخواهی نیست بلکه حفظ خویشتن و احترام به خود است. درست است که خدمت به دیگران انسان را بالا می برد ولی باید بگویم مرحوم خطیب خودش را دوست نداشت چراکه بیش از اندازه کار می کرد و در زمینه شغلی فعالیت بسیار زیادی داشت.
گفتنی است آقایان حسن تقدس نژاد، مهرزاد حمیدی، رضا گل محمدی، مازیار مهرانی، سید امیر حسینی و برادر مرحوم حجت الله خطیب از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
در پایان این مراسم از خانواده مرحوم حجت الله خطیب با اهدای یادبودی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تقدیر شد.

۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.