نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون های کمیته ملی المپیک برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون های کمیته ملی المپیک برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی کمیسیون های کمیته ملی المپیک صبح امروز در سالن همایش های استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ نشست هم اندیشی کمیسیون ها با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،طاهره طاهریان و فضل الله باقر زاده  نواب رییس، نصرالله سجادی، احمدی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، کیکاوس سعیدی سرپرست دبیر کلی و خزانه دار ، مهین فرهادی زاد، اعضای هیئت اجرایی، روءسای کمیسیون ها و اعضای آن برگزار شد.
در ابتدای جلسه علی نژاد ضمن خیر مقدم توضیحاتی در مورد نقش و اهمیت کمیسیون ها در IOC ارائه کرد.
صالحی امیری نیز ضمن خیرمقدم و تشکر از مدعوین و اعضای کمیسیون رسانه ها درباره چالش ها و آسیب شناسی ورزش کشور و اهمیت نقش کمیسیون های در برنامه ریزی برای ورزش کشور در ۲۰ سال آینده و نقش و جایگاهی که ورزش ایران در سال ۱۴۲۴ خواهد داشت و همچنین جایگزینی نظام کارشناسی،مدیریت جمعی مبتنی بر استراتژیک به جای  تصمیم گیری فردی مطالبی را ارائه کردند.
در ادامه پس از پخش کلیپی درباره کمیسیون زنان و ورزش،  مهین فرهادی زاد رئیس کمیسیون زنان و ورزش ضمن تشکر از زحمات فریبا محمدیان و زهرا موسوی در معاونت ورزش بانوان به معرفی اعضای این کمیسیون پرداخت و پاره ای از مهمترین وظایف کمیسیون زنان و ورزش را مطرح کرد و گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی این کمیسیون ارائه کرد.
سپس محمد کاظم واعظ موسوی رئیس کمیسیون روان شناسی و ورزش پس از پخش کلیپی درباره  فعالیت های این کمیسیون و معرفی اعضا و اهداف کمیسیون با مطرح کردن موارد متعدد به اهمیت حضور روان شناس در کنار تیم های ورزشی و کمک کمیسیون روان شناسی به ورزش کشور و نیاز اجتناب ناپذیر به وجود روان شناس در کنار ورزشکاران ملی و ویژگی های یک روان شناس ورزشی اشاره کرد.
پس از پخش ویدئویی از کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی، عبدی افتخاری رئیس این کمیسیون با اشاره به اتفاقات خوب ورزش کشور از جمله افتتاح موزه ملی ورزش به چگونگی تشکیل ساختار و انتخاب اعضاء و همچنین معرفی اعضای کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی پرداخت.
در ادامه عبدی افتخاری  ضمن اشاره به اهداف و برنامه های آتی گزارشی از عملکرد کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی ارائه کرد.
کمیسیون بازاریابی چهارمین کمیسیونی بود که با پخش کلیپی به اهداف و کارگروه های آن اشاره شد و در ادامه منتقمی رئیس این کمیسیون از صالحی امیری برای توجه و به کارگیری جمع بزرگی از صاحبنظران، نخبگان، کارشناسان، دانشگاهیان و سایر افراد باتجربه در ورزش تشکر کرد و در ادامه به معرفی اعضای کمیسیون بازاریابی پرداخت.همچنین گزارشی از عملکرد  و برنامه های  10 سال آینده این کمیسیون ارائه کرد.
منتقمی در پایان بخش معرفی کمیسیون بازاریابی درباره حامیان مالی و لباس کاروان اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ و سایر  البسه ورزشی توضیحاتی را ارائه کرد.
پس از استراحتی کوتاه، نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون های کمیته ملی المپیک با پخش کلیپی از کمیسیون همبستگی و ترویج ارزش های المپیک ادامه پیدا کرد.
فرزانه ترکان رئیس کمیسیون همبستگی تاریخچه ای از تشکیل این کمیسیون در IOC هدف از تشکیل آن را ارائه کرد.
وی ضمن اعلام گوشه ای از برنامه ها و اهداف این کمیسیون به معرفی تعدادی از پروژه ها و برنامه هایی که مورد تایید کمیسیون سولیداریتی بین المللی قرار گرفته و به زودی اجرا می شود، پرداخت و درآخراعضای کمیسیون همبستگی و ترویج ارزش های المپیک را معرفی کرد.
پس از پخش ویدئویی از کمیسیون فناوری و مدیریت فضای مجازی، عبیری دبیر کمیسیون ضمن انتقال پیام عذرخواهی واقف زاده رئیس این کمیسیون که بدلیل بیماری امکان حضور در این نشست را نداشت، از صالحی امیری بابت توجه به اهمیت "آی تی" تشکر کرد و درباره اهداف و راهبردهای کلان این کمیسیون توضیحاتی ارائه کرد و به مصوبات نشست های این کمیسیون اشاره کرد.
حمیدرضا عارف رئیس کمیسیون صلح و ورزش پس از پخش کلیپی از این کمیسیون به معرفی اعضاء پرداخت و به ماموریت و وظایف کمیسیون صلح و ورزش  اشاره کرد.
وی در ادامه گزارشی از برنامه های اجرا شده و همچنین اقدامات در حال اجرا و برنامه های آتی کمیسیون صلح و ورزش ارائه کرد.
همچنین عارف پیشنهاد داد تا درکمیسیون ها به غیر از اعضای حقیقی از توان اعضای حقوقی هم که در سازمان های مختلف بخصوص سازمان های مردم نهاد مسئولیت دارند و یا فعال هستند، بهره بگیریم.
مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون ورزش و محیط زیست پس از پخش کلیپی  به اهداف،اقدامات و فعالیت های کمیسیون محیط زیست و ورزش از سال گذشته تا هم اکنون گزارشی  ارائه کرد و ضمن تشکر از حمایت های صالحی امیری به افراد و سازمان هایی که این کمیسیون را در رسیدن به اهدافشان حمایت کردند، اشاره کرد.
علاوه بر 8 کمیسیونی که به صورت رسمی گزارشی عملکردی خود ارائه دادند، احمدی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مرتضی طوسی از کمیسیون توسعه منابع و بازاریابی، ایرج رحمانیون از کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی، دکترمحمد رازی از کمیسیون پزشکی، عبدالرضا امیرتاش از کمیسیون توسعه منابع و بازاریابی، حجت الاسلام نقویان رئیس کمیسیون فرهنگی، حسینی از کمیسیون توریسم ورزشی، شریعتی از کمیسیون توسعه روابط بین الملل، خسرو حمزه از کمیسیون روان شناسی، نادر شکری از کمیسیون حقوق ورزشی پیشنهاد و مسائلی را مطرح کردند.
در حاشیه این نشست صالحی امیری با اهدای لوحی از زحمات فریبا  محمدیان تقدیر کرد و طی حکمی مسئولیت کل کمیسیون ها را به طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک  اعطاء کرد.
همچنین سپیده گلیجانی مقدم طی حکمی از سوی صالحی امیری به سمت دبیری شورای راهبردی کمیته ملی المپیک منصوب شد.

۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.