در چهارمین روز از هفته المپیک و به میزبانی آکادمی ملی المپیک؛گرامیداشت روز کودک و المپیک برگزار شد

در چهارمین روز از هفته المپیک و به میزبانی آکادمی ملی المپیک؛گرامیداشت روز کودک و المپیک برگزار شد

چهارمین روز از جشنواره فرهنگی- ورزشی المپیک با حضور بیش از 200 کودک و نوجوان در روزی که به نام  کودک و المپیک نامگذاری شده است برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، هر ساله در تاریخ 23 ژوئن و به مناسبت بزرگداشت سال‌روز تأسیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، سازمان های المپیکی در سراسر جهان  از یک روز تا یک هفته جشن‌های فرهنگی – ورزشی برگزار می کنند.
کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک در سال جاری و با همکاری هم، از تاریخ دوم تیرماه اقدام به برگزاری مراسم های مختلفی به مناسبت بزرگداشت این هفته نمودند.
چهارم تیرماه که اختصاص به روز کودک و المپیک داشت با حضور دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک 2020 توکیو، کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و با حضور بیش از 200 کودک و نوجوان و چهره‌های سرشناس ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
گردهمایی صبح امروز با تاکید بر حضور فرزندان کارکنان سازمان های المپیکی برگزار شد.
 در ابتدای این برنامه که در محوطه باز آکادمی برگزار گردید، رژه ای نمادین توسط کودکان که با پخش سرود المپیک و سرود ملی کشور همراه بود انجام شد.
حمل پرچم المپیک، پرچم جمهوری اسلامی ایران، حمل مشعل نمادین المپیک، حمل گیاه طبیعی سنبل احترام به محیط زیست، نقاشی، کاردستی و بازی  های سنتی، آشنایی کودکان با ارزش های اخلاقی المپیک و مسابقه طناب کشی از دیگر برنامه هایی بود که با همراهی کودکان اجرا شد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم گواهینامه هایی که به امضاء توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران رسیده بود به کودکان اعطاء و حاضرین مراسم در عکسی یادگاری با حضور دکتر سید نصراله سجادی، مشاور عالی کمیته ملی المپیک و سرپرست بازی های المپیک 2020 توکیو حضور یافتند.

۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.