گزارش سفر رییس فدراسیون دو ومیدانی به سوییس

گزارش سفر رییس فدراسیون دو ومیدانی به سوییس
مجید کیهانی که به همراه رییس کمیته ملی المپیک و هیأت همراه به دعوت کمیته بین المللی المپیک به سوییس سفر کرده بودند پس از برگزاری مراسم افتتاحیه ساختمان IOC و دیدار با برخی از مسئولین بلند پایه ورزش جهان به کشورمان بازگشتند.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسون دوومیدانی ، مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی و عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک که به همراه دکتر سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و هیأت همراه به دعوت کمیته بین المللی المپیک برای افتتاح ساختمان IOC به سوییس سفر کرده بود امروز به تهران بازگشت.
 
در حاشیه این سفر، کیهانی به همراه دکتر صالحی امیری و هیأت همراه با آقای "چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو دیدار کردند و در خصوص مسائل مختلف تکواندوی ایران در جهان به گفت و گو پرداختند. آقای چو در این دیدار با اشاره به وضعیت کنونی تکواندوی ایران در بین الملل تأکید کرد: گفت:تکواندو ایران همیشه قدرتمند بوده و داراری جایگاه ویژه است و تکواندوکاران خوبی دارد و در سالهای اخیر در بخش بانوان خیلی خوب کار کردندبطوریکه در رقابت‌های جهانی منچستر نقره گرفتند.آقای پولادگر خیلی برای رشد تکواندو ایران زحمت کشیدند و باعث توسعه آن در ایران شدند و امیدوارم تکواندو ایران در بازیهای المپیک و پارالمپیک بدرخشد.
وی ادامه داد:در خصوص مشکل پیش آمده برای تکوانذو ایران در رقابت‌های جهانی منچستر فدراسیون جهانی خیلی تلاش کرد و کمیته بین المللی المپیک حتی بنده با وزیر ورزش انگلستان هم صحبت کردم مشکلی پیش نیاید و به همه ورزشکارها و کشورها ویزا بگیرند بشخصه معتقدم یک ورزشکار بخاطر مشکلات اینچنینی نباید امتیاز از دست بدهد.
چو در خاتمه ابراز داشت: کمیته فنی و دبیر کل فدراسیون جهانی در حالی پیگیری این موضوع هستند چرا که نتیجه آن برای ما خیلی مهم است تا تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود از اینکه شما را در این مراسم دیدار کردم خوشحالم و امیدوارم در تهران شما را ملاقات نمایم.
 
 
 
رییس کمیته ملی المپیک به همراه کیهانی و دیگر اعضای هیأت همراه در ادامه این سفر با سباستین کو، رییس فدراسیون جهانی دو و میدانی دیدار کردند. در ابتدای این نشست سباستین کو از دکتر صالحی امیری جهت حضور در این جلسه و زمانی که گذاشتند تشکر کرد و افزود: پیش از این با هماهنگی که با مجید کیهانی داشته‌ام تمام تلاش خود را خواهم کرد تا پیش از پایان سال 2019 میلادی به ایران سفر کنم. فکر می کنم رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا به میزبانی تهران و یا هر رویداد دیگری که ایران میزبان آن باشد زمان مناسبی برای سفر به ایران باشد.
 
در ادامه موضوع عدم صدور روادید از سوی فدراسیون دو و میدانی کشور مراکش برای احساس حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران از سوی مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی ایران مطرح شد که کو در این باره گفت: بسیار از شنیدن این موضوع ناراحت شدم. قطعا طی تماسی با فدراسیون این کشور پیگیر دلیل بروز این مساله خواهم بود و نتیجه آن را قطعا اعلام می کنیم.
 
کیهانی با اشاره به مساله مربیان داخلی و ساماندهی آنها با کو به بحث و تبادل نظر پرداخت و سباستین کو در این خصوص اظهار داشت: این مساله برای فدراسیون جهانی نیز بسیار مهم است و ایران در اولین فرصت می تواند درخواست های خود را برای ما ارسال کند تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کامل و دقیق شود.
 
کو در ادامه تصریح کرد: دو و میدانی ایران در سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است و در مسابقات قهرمانی آسیا هند 2017 و بازی های آسیایی جاکارتا 2018 نمایش ویژه ای داشته است. فدراسیون جهانی قول می دهد پس از درخواست ایران تجهیزاتی را جهت بالا بردن سطح امکانات به کشورمان ارسال کند. فدراسیون جهانی به پاس این پیشرفت حمایت ویژه ای را از ایران خواهد داشت.
 
پروژه تاسیس مرکز پرتاب های غرب آسیا در ایران نیز با سباستین کو مطرح شد و او در این خصوص اظهار داشت: من هم این موضوع را از دهلان الحمد رییس کنفدراسیون آسیا پیگیری خواهم کرد چرا که کار بسیار خوبی خواهد بود. ایران قدرت خود در پرتاب ها به خصوص دیسک و وزنه را در سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است و این مساله می تواند برای دو و میدانی آسیا ثمربخش باشد.
 
 
 
در ادامه این دیدار ها، اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک ایران با  سرگئی بوبکا" رئیس کمیته ملی المپیک اوکراین و عضو هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار  صالحی امیری ضمن اشاره به همکاری و علائق مشترک بین دو کشور گفت: ما می توانیم با تبادل مربی و برگزاری کمپ های مشترک سطح ورزش دو کشور را ارتقاء دهیم و در مجامع بین المللی از یکدیگر حمایت کنیم "سرگئی بوکا" نیزبرای توسعه همکاری های مشترک با ایران ابرازعلاقه کرد و مقرر شد تا پس از تنظیم تفاهم نامه مشترک با دعوت رسمی وی از صالحی امیری برای سفر به اوکراین این تفاهم نامه امضاء شود.
 
 
 
 
 
 
رییس فدراسیون دو و میدانی و عضو هیأت اجرایی به همراه رییس کمیته ملی المپیک کشورمان  ناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی  به مسائل پیرامون کشتی ایران پرداخت.
در ادامه دیدار رییس کمیته ملی المپیک با سران ورزش جهان در حاشیه افتتاح ساختمان جدید کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوییس ظهر امروز لالوویچ در دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن اشاره به اهمیت جایگاه کشتی ایران گفت: من یکی از مدافعان کشتی ایران هستم و بارها بدلیل حمایت از کشتی ایران مورد انتقاد قرار گرفتم.
وی تصریح کرد:در حال حاضر برای میزبانی ایران ازمسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در حال مذاکره هستیم و  از اینکه کمیته ملی المپیک ایران  از رشته کشتی حمایت می کند خوشحالم و سعی داریم با برنامه ریزی های دقیق در فدراسیون جهانی کشتی این رشته ورزشی را تماشاگر پسند کنیم.
 
۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.