افتتاح رسمی خانه المپیک و مراسم سالگرد یکصد و بیست و پنج سالگی IOC

افتتاح رسمی خانه المپیک و مراسم سالگرد یکصد و بیست و پنج سالگی IOC

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به گزارش اینساید دگیمز؛ کمیته بین المللی المپیک، خانه المپیک را که از پایدارترین سازه های جهان محسوب می شود، همزمان با بزرگداشت سالگرد 125 سالگی این نهاد بین المللی افتتاح کرد. کمیته بین المللی المپیک در سال 1894 توسط پیر دو کوبرتن تاسیس و بنا نهاده شد.
این مراسم باشکوه که به دعوت از کمیته بین المللی المپیک صورت گرفته بود با 700 مهمان از سراسر دنیا برگزار کردید. این مهمانان روسای کمیته های ملی المپیک از 206 کشور جهان، 30 المپین برتر جهان دارای بیش از 125 مدال و قهرمانان عضو کمیته بین المللی المپیک بودند.
در مراسم برش روبان افتتاحیه نیز توماس باخ  توسط مسئولین شهر لوزان، شهردار، المپینها، اعضاء هیات اجرایی و تعداد از قهرمانان همراهی شد.
گفتنی است ساختمان مذکور که هم اکنون قلب تپنده کمیته بین المللی المپیک است با گرد هم آوردن 500 پرسنل این نهاد از 4 نقطه واقع در شهر سوئیس در زیر یک سقف در واقع به یکی از 3 اصل دستورالعمل المپیک 2020 جامه عمل پوشانده است.
توماس باخ در این خصوص اظهارداشت:"هدف از ساخت بنای جدید و ورود به آن، فقط داشتن یک دفتر جدید نیست بلکه آوردن همه در زیر یک سقف است، خانواده المپیک و کلیه کارکنان آن، این همان اتحاد ما در یک خانه، خانه المپیک است".
مراسم افتتاحیه ساختمان جدید IOCکه پروژه آن از سال 2012 میلادی کلید خورده بود، با حضور دانش آموزان و یک نوازنده پیانو خلاق با 13 سال سن همزمان با 125 سالگی این نهاد و روز المپیک صورت پذیرفت.
در این رویداد، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، شفافیت را سرلوحه کار IOC قلمداد نمود و گفت:" برای حفظ این میراث از یکایک شما سپاسگزارم؛ ورزش اثری ماندگار در جامعه برجای می گذارد." بنا بر اظهارات وی، این ساختمان جدید انعکاس المپیزم، جنبش المپیک و نقش IOC بعنوان پل همکاری و تعامل است.
توماس باخ ادامه داد:"با تجمع جهانیان در رقابتهای صلح امیز، بازی های المپیک نماد امید و صلح برای بشریت خواهد بود و کسانی که این پیام را عملی می نمایند، ورزشکاران هستند".
گفتنی است در این مراسم، اسطوره های ورزش و بازی های المپیک نظیر اوله آینار، قهرمان نروژی بازی های دوگانه با 13 مدال المپیک، تینا مِیز از اسلوونی، سانتیاگو لانژ از آرژانتین، اوسی کولینیاسئو از فیجی و یونا کیم از کره جنوبی در کنار یوسرا ماردینی و یوناس کینده که از تیم پناهجویان المپیک2016 به شمار می روند حضور داشتند.


۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.