لیگ ملت‌های والیبال - اردبیل؛ایران ۳ - پرتغال یک/ تیم ملی والیبال صدرنشین باقی ماند

لیگ ملت‌های والیبال - اردبیل؛ایران ۳ - پرتغال یک/ تیم ملی والیبال صدرنشین باقی ماند
تیم ملی والیبال ایران در دیدار برابر پرتغال در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال به پیروزی رسید تا به لطف این برد جایگاه خود را در صدر جدول مسابقات حفظ کند.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال ، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال که از امروز جمعه به میزبانی اردبیل آغاز شد، به مصاف پرتغال رفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد.
 
میلاد عبادی پور، سعید معروف، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور بازیکنان اولیه ایگور کولاکوویچ برای شروع بازی بودند.
 
* ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود پرتغال
نخستین امتیاز ست اول با برخورد سرویس پرتغالی‌ها به تور برای ایران به ثبت رسید. ایران از ابتدا با کنترل بازی تیم برتر بود و موفق شد در حمله، دفاع و دریافت از حریف پیشی بگیرد. ملی پوشان نخستین تایم استراحت فنی را در حالی با نتیجه ۸ بر ۵ نزد ایگور رفتند که علی اصغر مجرد جایگزین موسوی در این ست، امتیاز ۸ را با یک دفاع بی نقص برای ایران به دست آورد.
 
در ادامه شاگردان سیلوا با کاهش اشتباهاتشان و عملکرد بهتر در دفاع موفق شدند بازی را در امتیاز ۱۴ برابر کنند و در نهایت دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود پرتغالی‌ها به پایان رسید. با شروع بازی تیم ملی پرتغال تا امتیاز ۱۹ یک امتیاز برتری خود را حفظ کرد تا اینکه عبادی پور با یک دفاع زیبا امتیاز ۲۰ و برتری ایران را کسب کرد اما بار دیگر حریف بازی را در امتیاز ۲۰ به تساوی کشاند. پرتغال حتی کار را با نتیجه ۲۲ بر ۲۰ به سود خود کرد و در نهایت هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید.
 
* ست دوم؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
پرتغالی نخستین امتیاز ست دوم را به نام خود ثبت کردند. شاگردان سیلوا پس از برتری در ست نخست آمار حمله، سرویس و درصد اشتباهاتشان را کاهش دادند و با افزایش اشتباه بازیکنان ایران موفق شدند با نتیجه ۸ بر ۴ نخستین تایم استراحت فنی را با پیروزی پشت سر بگذارند. با شروع بازی پرتغال ۱۰ بر ۷ برتری اش را حفظ کرد تا اینکه دفاع‌های دیدنی مجرد و سرویس‌های خوب عبادی پور ۳ اختلاف امتیاز بازی را به عدد یک کاهش داد تا سیلوا مجبور به گرفتن تایم استراحت برای پرتغال شود.
 
درخشش مجرد ادامه داشت و او موفق شد با کسب امتیاز ۱۱ بازی را به تساوی بکشاند. تیم ملی تا اواسط ست دوم در حمله و سرویس ناکام بود اما تیم برتر در دریافت و دفاع بود. در ادامه شاگردان ایگور کولاکویچ اجازه برتری بیشتر به پرتغالی‌ها را ندادند و با سرویس تماشی فیاضی ایران ۱۵ بر ۱۳ پیش افتاد. دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران همراه شد. ملی پوشان بار دیگر موفق شدند در حمله موفق عمل کنند تا آمار برتری حمله در اختیار تیم ملی قرار گیرد و ۲۱ بر ۱۸ از رقیب پیش بیافتند. در نهایت این ستِ پایاپای با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران تمام شد.
 
 
 
*ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
امتیاز نخست ست سوم برای پرتغالی‌ها ثبت شد. شاگردان سیلوا در شروع بازی با ایجاد پنج اختلاف امتیاز ۶ بر یک پیش افتادند. رفته رفته یاران ایگور موفق شدند اختلاف را کم کنند تا بازی ۷ بر ۴ به سود پرتغال پیش برود. پس از کسب امتیاز ۴ برای ایران سیلوا تقاضای ویدئو چک داد که نتیجه‌ای نداشت و همین باعث اعتراض کاپیتان پرتغال به داور شد که با کارت زرد جریمه شد و با تکرار اعتراض کارت قرمز دریافت کرد و منجر به کسب امتیاز پنجم برای ایران شد.
 
نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود پرتغال پایان یافت. شاگردان ایگور موفق شدند بازی را در امتیاز ۱۲ برابر کنند و امتیاز ۱۳ توسط مجرد برای تیم ملی به دست آمد و یک امتیاز زیبا و تماشایی سرویس نیز توسط او کسب شد تا ایران بار دیگر با درخش مجرد ۱۴ بر ۱۲ از حریف پیش بیافتد. دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ با برتری شاگردان ایگور کولاکوویچ همراه شد. برتری ایران تا پایان این ست ادامه یافت و با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به اتمام رسید.
 
*ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران
شاگردان سیلوا در پرتغال مانند ست قبل امتیاز نخست را کسب کردند اما این بار ملی پوشان ایران اجازه پیشتازی را به آنها ندادند و با امتیاز ۵ بر ۳ از حریف پیش افتادند. نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود ایران همراه شد. شاگردان ایگور که که خیال باخت در این بازی را نداشتند روند برتری خود را حفظ کردند و با نتیجه ۱۳ بر ۱۰ همچنان تیم برتر زمین بودند. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران همراه شد. اختلاف امتیاز ایران با پرتغال تا انتهای این ست حفظ و با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ تمام شد.
 
تیم ملی والیبال ایران با کسب این پیروزی به نهمین برد خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها رسید تا همچنان صدرنشین جدول رده بندی باقی بماند. ملی پوشان فردا در دومین بازی هفته چهارم از ساعت ۱۸:۳۰ برابر استرالیا قرار خواهند گرفت تا به احتمال بسیار در صورت پیروزی، صعود خود به مرحله نهایی مسابقات را مسجل کنند.
 
 
ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند.
 
بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.
 
تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.
۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.