درخواست IOC مبنی بر برگزاری رفراندوم پیش از نامزدی برای بازی های المپیک

درخواست IOC مبنی بر برگزاری رفراندوم پیش از نامزدی برای بازی های المپیک

جان کوتس، رئیس کارگروه تخصصی تنظیم شرایط واگذاری میزبانی بازی های المپیک اظهارداشت که پیش از نامزدی در IOC برای اخذ میزبانی، می بایست رفراندوم برگزار شود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این تصمیم پس از ناکامی های کمیته بین المللی المپیک در انتخاب میزبانان بازی های المپیک در دستور کار قرارگرفته است.
کوتس استرالیایی طی گفتگویی اعلام کرد که این نیازمندی بمنظور تغییر در مقررات رای به میزبان بازی های المپیک با احتمال بالایی در منشور المپیک گنجانده خواهد شد.
 وی خاطرنشان ساخت، این موضوع "یک راه ساده" برای کنترل شهرهایی است که پس از عدم موفقیت در میزبانی، حضور خود را پس میگیرند. رقابت برای میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026که مقرر به تصویب کمیته بین المللی المپیک بین میلان و استکهلم شد و در انتها با عقب نشینی بسیاری منتهی به دو نماینده گردید چرا که پیشنهاد کالگری در کانادا، سیون در سوئیس و اینسبروک در اتریش همگی با شکست در رفراندوم باطل شد.
کوتس دراین باره اظهارداشت:"اگرمیخواهیدبه مابپیوندیدوازکشوریامنطقه ای هستیدکه نیازبه یک رفراندوم دارید،ابتداباید و قبل ازاینکه پیشنهاد میزبانی خودرامطرح کنید،رفراندوم آنرابرگزار و رای مثبت را پیش از نامزدی بدست آورید. عنوان اینکه شما از حمایت دولت و عامه مردم در کشور خود برای قانع کردن IOC برخوردار هستید، غیرمنطقی نیست اما اگر در کشوری هستید که به رفراندوم نیاز دارد، ابتدا آنرا استحصال کنید. دوست نداریم کاندیداها ابتدا وارد شوند و سپس یک به یک انصراف دهند."

۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.