ماهواره توکیور 2020 در مسابقات المپیک به دور زمین می گردد

ماهواره توکیور 2020 در مسابقات المپیک به دور زمین می گردد

کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک توکیو2020 پروژه "ماهواره فضانورد توکیو2020" بمنظور ساخت ماهواره ای کوچک برای گردش به دور مدار زمین افتتاح نمود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛برای ارتقاء و نیز افزایش هیجان رویداد المپیک، ظرفیت ترابری این ماهواره با دو شخصیت انیمیشنی بازیهای کامپیوتری پرخواهد شد.
این اقدام بخشی از پروژه "یک تیم یک پروژه، المپیک 2020" است که در سال 2017 افتتاح گردید. در این پروژه تمامی نخبگان، مبتکران و هنرمندان ژاپنی در تمامی زمینه ها بمنظور ارائه نظرات خود در بهبود المپیک 2020 توکیو حضور یافته اند.
پروژه مزبور محصول همکاری دانشگاه توکیو، آژانس اکتشافات هوافضای توکیو و 3 شرکت در حوزه مقامات منطقه فوکویی می باشد.
این برای نخستین بار در تاریخ المپیک و پارالمپیک است که یک ماهواره اختصاصی برای بازی ها بطور مستقل و بمنظور گردش بدور زمین طراحی و افتتاح شده است.
این ماهواره 3 کیلوگرمی با عنوان کیوب ست، پس از ارسال به ایستگاه بین المللی فضانوردی از طریق راکت به فضا پرتاب می گردد.در ماهواره مذکور کابینی برای قرارگرفتن 2 شخصیت انیمیشینی گوندام و زاکو تعبیه شده است که با 7 دوربین تحرکات آنها را ضبط و ارسال می نماید که پس از قرارگرفتن ماهواره در مدار گردش بدور زمین در صفحه الکرونیکی بود ماهواره پدیدار می گردد.


۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.