در چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان؛نمایندگان کاراته ایران به 4 مدال برنز دست یافتند

در چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان؛نمایندگان کاراته ایران به 4 مدال برنز دست یافتند

در پایان پیکار های رده بندی چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در چین، نمایندگان کشورمان در اوزان 55-، 68+، 60-و 84- کیلوگرم 4 مدال برنز کسب کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در آخرین روز از رقابتهای چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان که صبح امروز با انجام دیدار های رده بندی انجام شد تیم ایران موفق شد به 4 مدال برنز توسط طراوت خاکسار در وزن 55- کیلوگرم، حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم، مجید حسن نیا در وزن 60- کیلوگرم و مهدی خدابخشی در وزن 84- کیلوگرم دست یابد.
ابتدا مبارزه وزن 60- کیلوگرم برگزار شد که مجید حسن نیا مقابل بروس داگلاس برزیلی دارنده طلا، نقره و برنز جهان پس از تساوی صفر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی پیروز شد و اولین مدال برنز تیم ایران را به ارمغان آورد.
حسن نیا حریفانی از هنگ کنگ، عربستان و ژاپن را شکست داده بود اما در چهارمین مبارزه نتیجه را به قیصر آلپیسبار از قزاقستان واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه نماینده ترکیه را را از پیش رو برداشت و راهی مبارزه رده بندی شد.
در وزن 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار در دیدار با لورنا بوسا ایتالیایی به برتری 3 بر صفر رسید و صاحب مدال برنز این وزن شد.
او حریفانی از چین تایپه و سوئیس را برد اما با شکست مقابل حریف چینی به جدول شانس مجدد رفت و با غلبه بر کاراته کا تایلندی به دیدار رده بندی راه یافت
در وزن 84- کیلوگرم، ذبیح‌الله پورشیب و مهدی خدابخشی به دیدار هم شتافتند که حاصل آن برتری 5 بر صفر خدابخشی مقابل کاپیتان و کسب مقام سومی بود.
خدابخشی با برتری مقابل حریفانی از مونته نگرو ژاپن و شکست مقابل کرواسی به جدول شانس مجدد رفت و در این گروه نماینده چین تایپه را مغلوب کرد و حریف پورشیب شد.
پورشیب هم کاراته کاهای مقدونیه، فرانسه و روسیه را برد و در نیمه نهایی مغلوب ایوان وسیچ کروات شد تا راهی دیدار رده بندی شود.
در آن سوی جدول هم مهدی قراری زاده حضور داشت او که حریفانی از بلاروس، قزاقستان و فرانسه را مغلوب کرده بود در نیمه نهایی مقابل اوگور آکتاش از ترکیه شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. در مبارزه رده بندی 7 بر یک نتیجه را به پناه عبدلایف از آذربایجان واگذار کرد و دستش از رسیدن به مدال خالی ماند.
در وزن 68+ کیلوگرم، حمیده عباسعلی با برتری 3 بر 2 مقابل سلیو فراکوتی از ایتالیا به مدال برنز رسید.
او ابتدا حریفی از چین تایپه را برد اما در دومین دیدار مقابل نماینده کشور میزبان نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. عباسعلی در جدول شانس مجدد نمایند گان سوئیس و اسپانیا( دارنده عنوان قهرمانی اروپا و عنوان سومی جهان) را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت.
کاتای تیمی بانوان ایران متشکل از الناز تقی پور، مجمع قاضی زاده و شادی جعفری زاده که موفق شد بود به عنوان تیم دوم گروه خود راهی دور بعد شود برای کسب مدال برنز به مصاف تیم ویتنام رفت و با امتیاز 24.54 نتوانست به مدال برنز دست یابد. ویتنام با امتیاز 25.42 به مقام سومی رسید.
در این رقابتها 543 کاراته کا از 76 کشور حضور دارند.

۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.