به منظور تشکیل شبکه شهرهای فعال ایران برگزار شد: نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلان‌شهرها

به منظور تشکیل شبکه شهرهای فعال ایران برگزار شد: نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلان‌شهرها

جلسه مشترک آکادمی ملی المپیک با رئیس کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلان‌شهرها به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص ایجاد دبیرخانه و شبکه شهرهای فعال ایران برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، جهان امروز با کاهش فعالیت بدنی در زندگی روزمره و رشد سطح بی‌تحرکی مواجه است و موقعیت شهر، نقش پراهمیت و تعیین کننده ای در کاهش بی‌تحرکی، فعالیت بدنی و توسعه مشارکت پایدار در ورزش برای شهرنشینان دارد.
کمیته بین المللی المپیک (IOC) از حامیان بزرگ رویکرد شهرفعال در عرصه جهانی است و در همکاری مشترک با سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان سلامت جهانی، تفیسا و سازمان غیردولتی اوالئو در ایجاد سیستم مدیریتی سلامت پایدار، تلاش می‌کنند تا اقدامات بهزیستی فعال در شهرها را توسعه دهد.
به همین منظور در حاشیه جشن افتتاحیه مسابقات المپیک جوانان در بوینس آیرس از اولین شهرهای فعال دنیا بوینس آیرس آرژانتین، هامبورگ آلمان، لیل هامر نروژ، لیورپول انگستان، لوبلیانا اسلونی و ریچموند از استان بریتیش کلمبیای کانادا به شکل رسمی تقدیر و گواهینامه ای از سوی کمیته بین المللی المپیک اعطا شد.
در ادامه و با عنایت به رویکرد کمیته بین المللی المپیک و اتخاذ سیاست های اجتماعی، پشتیبانی و حمایت از شبکه شهرهای فعال بین المللی، کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی آکادمی ملی المپیک قصد دارد با همکاری دبیرخانه مجمع کلان‌شهرها و سایر نهادهای علاقمند، شبکه شهرهای فعال کشور را تشکیل و همسو با کمیته بین المللی المپیک در ایجاد شهرهای فعال، جوامع فعال و شهروندان فعال تلاش نماید.
در همین راستا و با عنایت به اینکه شهرداری ها به‌ واسطه طیف وسیعی از خدمات گسترده ای که مهیا می کنند، نقش مهمی را در فعالسازی جوامع به عهده دارند، آکادمی ملی المپیک به منظور بررسی زمینه های همکاری در خصوص تلاش برای ایجاد دبیرخانه و شبکه شهرهای فعال ایران نشست مشترکی را با کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران برگزار کرد.
حمایت دانشی از اجرای پروژه شبکه ملی شهرهای فعال (مشارکت در تدوین برنامه شهرهای مورد نظر، برگزاری دوره های آموزشی مستمر و معرفی مفاهیم، اقدامات و راهکارهای ایجاد شهر فعال و ارائه نورم های قابل سنجش و قابل دستیابی از فعالیت بدنی جامعه ایرانی) و معرفی شهر فعال ایران به نهادهای بین المللی برای عضویت در شبکه بین المللی شهرهای فعال از مهمترین وظایف آکادمی ملی المپیک در این پروژه می باشد که این موضوع در جلسه ذکر شده مورد بحث قرار گرفت.
بدیهی است مسئولیت اجرای برنامه ها برای فعال‌سازی شهروندان به عهده شهرداری‌های شهرهای مورد نظر خواهد بود که در این زمینه دبیرخانه مجمع شهرداران کلان‌شهرها مسئولیت را بر عهده خواهد داشت.
دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر حمید آقاعلی‌نژاد مشاور تخصصی آکادمی، دکتر مرجان صفاری مسئول مرکز مدیریت ورزشی و محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک و دکتر محمدرضا فروحی رئیس کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلان شهرها حاضرین این جلسه را تشکیل دادند.

۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۴:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.