کسب 4 مدال طلا، 4 مدال نقره و یک برنز در چهار وزن نخست کشتی قهرمانی جام پیروزی

کسب 4 مدال طلا، 4 مدال نقره و یک برنز در چهار وزن نخست کشتی قهرمانی جام پیروزی
نمایندگان کشورمان در مسابقات چهار وزن نخست رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جام پیروزی ترکیه به 4 مدال طلا، 4 مدال نقره و یک مدال برنز دست یافتند.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی نوجوانان جام پیروزی ترکیه از صبح روز (پنج شنبه)، در شهر آنتالیا ترکیه آغاز شد که در مسابقات چهار وزن نخست که دیروز برگزار شد در کشتی فرنگی امیررضا ده بزرگی در وزن 48 کیلوگرم و حجت اله رضایی در وزن 65 کیلوگرم به مدال طلا، محمدامین جبالی فر در وزن 65 و رضا ساکی در وزن 71 کیلوگرم به مدال نقره و و سجاد عباس پور در وزن 55 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.
 
 
در مسابقات چهار وزن نخست کشتی آزاد نیز رحمان عموزاد در وزن 48 کیلوگرم و مهدی ویسی در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال طلا و پوریا کاظمی در وزن 48 کیلوگرم و امیرحسین متقی در وزن 65 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.
 
در مسابقات مقدماتی سه وزن دوم که امروز (جمعه) برگزار شد در کشتی فرنگی کامران ارقش در وزن 80 کیلوگرم به دیدار رده بندی رفت و مهدی احدی زناب در وزن 45 کیلوگرم، مسعود کاووسی در وزن 80 کیلوگرم و سعید کریمی زاده و رامین کریمی در وزن 92 کیلوگرم نیز در گروه بازنده ها حضور دارند.
 
در مسابقات کشتی آزاد نیز علی عرب در وزن 45 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 80 کیلوگرم و محمدمبین عظیم در وزن 92 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.
 
نتایج رقابت های چهار وزن نخست کشتی فرنگی به شرح زیر است:
 
در کشتی فرنگی امیررضا ده بزرگی در وزن 48 کیلوگرم با غلبه بر کشتی گیرانی از ترکیه و گرجستان به دیدار فینال راه یافت وی در دیدار پایانی نیز مقابل کشتی گیری از کشور قزاقستان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 55 کیلوگرم فرید سیرتی مقابل دو کشتی گیر از قزاقستان پیروز شد اما در برابر کشتی گیر آذربایجان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل حریف قزاقستانی مغلوب و پنجم شد. در همین وزن سجاد عباس پور ابتدا کشتی گیرانی از کشورهای ترکیه و قزاقستان را مغلوب کرد اما مقابل دیگر حریف ترک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عباس پور در دیدار رده بندی مقابل حریف ترک خود به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.
 
 
در وزن 65 کیلوگرم حجت اله رضایی با پیروزی مقابل نمایندگان کشورهای ترکیه، قزاقستان و گرجستان راهی دیدار فینال شد. در همین وزن محمدامین جبالی فر از سد کشتی گیران آذربایجان، ترکیه و قزاقستان گذشت و به دیدار فینال رفت. دو کشتی گیر کشورمان در دیدار فینال به مصاف هم رفتند که حجت رضایی مقابل محمدامین جبالی فر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. جبالی فر نیز صاحب مدال نقره شد.
در وزن 71 کیلوگرم نیز رضا ساکی از با غلبه بر کشتی گیرانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان، به دیدار پایانی راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل کشتی گیر کشور میزبان شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 
نتایج مسابقات چهار وزن نخست کشتی آزاد به شرح زیر است:
 در وزن 48 کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست در دورهای بعد کشتی گیرانی از کشورهای قزاقستان و گرجستان را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. پوریا کاظمی نماینده دیگر کشورمان با شکست پیاپی حریفانی از آذربایجان، ترکیه و قزاقستان دیگر فینالیست این وزن شد. این دو نماینده کشورمان در دیدار پایانی رودرروی هم قرار گرفتند که عموزاد با نتیجه 8 بر 2 کاظمی را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید، کاظمی نیز صاحب مدال نقره شد.
 
 
در ۵۵ کیلوگرم مهدی ویسی پس از استراحت در دور اول، در دورهای بعدی کشتی گیرانی از کشورهای آذربایجان، گرجستان و ترکیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. ویسی در این دیدار با نتیجه 4 بر صفر کشتی گیر کشور آذربایجان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
 
 
در ۶۵ کیلوگرم امیر حسین متقی با برتری مقابل حریفانی از کشورهای ترکیه، قزاقستان و گرجستان راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی با نتیجه 2 بر 2 مقابل کشتی گیری از کشور ترکیه مغلوب شد و به مدال نقره رسید. دانیال کاشی دیگر نماینده کشورمان در این وزن ابتدا حریفی از جمهوری آذربایجان را شکست داد، اما در دور دوم مغلوب نماینده کشور قزاقستان شد و با توجه به شکست کشتی گیر قزاق در دور بعد، کاشی از گردونه رقابت ها حذف شد.
 
 
در وزن ۷۱ کیلوگرم امیر مهدی حسینی در دور اول کشتی گیری از کشور ترکیه را شکست داد. وی در دور دوم مغلوب نماینده کشور رومانی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعدی، حسینی از دور رقابت ها کنار رفت.
 
نتایج مسابقات مقدماتی سه وزن دوم کشتی فرنگی به شرح زیر است:
در وزن 45 کیلوگرم مهدی احدی زناب در دور نخست به کشتی گیر کشور میزبان باخت اما با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت و فردا در این گروه به مصاف حریف قزاقستانی می رود.
در وزن 80 کیلوگرم مسعود کاووسی مقابل حریف ترک به پیروزی رسید اما به نماینده گرجستان باخت و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، کاووسی به گروه بازنده ها رفت.  در همین وزن کامران ارقش در دو مبارزه به پیروزی دست یافت اما در کشتی سوم مقابل حریف گرجستانی شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.
 در وزن 92 کیلوگرم سعید کریمی زاده در دور نخست حریف قزاقستانی را شکست داد و در دور دوم به حریف ترکیه ای باخت اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، کریمی زاده به گروه شانس مجدد رفت. در همین وزن رامین کریمی مقابل کشتی گیری از کشور استونی شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به گروه بازنده ها رفت. نمایندگان کشورمان امروز در گروه بازنده ها به مصاف حریفان خود می روند. 
 
نتایج رقابت های مقدماتی سه وزن دوم کشتی آزاد به شرح زیر است:
در وزن 45 کیلوگرم علی عرب پس از استراحت در دور نخست در دورهای دوم و سوم مقابل کشتی گیران کشور میزبان به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد.
در وزن 80 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در سه دور متوالی حریفانی از کشور ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.
در وزن 92 کیلوگرم محمدمبین عظیمی پس از استراحت در دور اول در دورهای دوم و سوم از سد نمایندگان کشورهای قزاقستان و ترکیه گذشت و راهی دیدار پایانی شد. در همین وزن سهیل یوسفی در مبارزه نخست از سد حریف ترکیه ای گذشت اما در دور دوم مغلوب دیگر نماینده کشور ترکیه شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، یوسفی از دور رقابت ها کنار رفت.
 
مسابقات فینال و رده بندی سه وزن دوم امروز (شنبه) برگزار می شود و رقابت های اوزان 51، 60 و 110 کیلوگرم نیز روزهای شنبه و یکشنبه انجام می شود.
۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ۰۹:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.