اسامی تیم ملی اسکی چهار نفره اعزامی به ونکوور 2010 معرفی شد؛مرجان کلهر اولین زن محجبه ایرانی در المپیک زمستانی

اسامی تیم ملی اسکی چهار نفره اعزامی به ونکوور 2010 معرفی شد؛مرجان کلهر اولین زن محجبه ایرانی در المپیک زمستانی
پس از اعلام رنکینگ فدراسیون جهانی اسکی و برگزاری جلسه کمیته فنی و گزینش گر فدراسیون، چهار اسکی باز ایرانی اعزامی به بازیهای المپیک زمستانی ونکوور کانادا 2010معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛پس از گذشت سه دهه ازپیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و توجه به ورزش بانوان در طی سالهای گذشته باعث گردید تا اولین زن محجبه ایرانی در بازیهای المپیک زمستانی با کسب رتبه مورد نظر حضور یابد.
بر پایه این گزارش خانم مرجان کلهر با کسب امتیاز فدراسیون جهانی 112 در مارپیچ کوچک و 124 در مارپیچ بزرگ توانست بعنوان اولین المپیکی زمستانی کشورمان در ونکوور 2010 معرفی شود.
در بخش اسکی آلپاین هم پوریا ساوه شمشکی با امتیاز 312 تواست اولین ورودی آلپاین را در المپیک ونکوور کسب کند و حسین ساوه شمشکی نیز با کسب رتبه 426 بعنوان سهمیه دوم معرفی شد.
در بخش صحرا نوردی نیز سید ستار صید توانست با کسب رتبه 117 چهارمین سهیه تیم ملی اسکی کشورمان را در بازیهای المپیک زمستانی ونکوور را بدست آورد.
به همین منظور مراسم جشن رهسپاری کاروان اعزامی ایران به بازیهای المپیک زمستانی 2010 ونکوور کانادا روز 17 بهمن ماه در هتل المپیک تهران با حضور مسئولین سازمان تربیت بدنی ،کمیته ملی المپیک و فدراسیون اسکی ودیگر اعضای ورزش کشور برگزار و تیم ملی چهار نفره کشورمان با ترکیب مرجان کلهر، پوریا ساوه شمشکی، حسین ساوه شمشکی و سید ستار صید 20 بهمن ماه راهی ونکوورمحل برگزاری بازیهای المپیک زمستانی خواهند شد.
شایان ذکر است این برای نخستین بار است که اران در این رقابتها موفق به حضور دو اسکی باز در آلپاین  و آنهم در دو قسمت مارپیچ کوچک و بزرگ شده است.
رشد اسکی با راه اندازی لیگ اسکی از سال 1383 که با حضور نماینده فدراسیون جهانی برگزار می شد آغ6از شدعه تا بتواند برای نخستین بار در طول حضور ایران در بازیهای المپیک زمستانی ضمن حضور نخستیم زن ابیرانی در این رقابتها با چهار سهمیه راهیا این بازیها شود.

۷ بهمن ۱۳۸۸ ۰۸:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.