اولین مدال آور تاریخ تپانچه 25 متر ایران در مسابقات جهانی:آکادمی ملی المپیک بستری مناسب برای تمرین قهرمانان ملی است

اولین مدال آور تاریخ تپانچه 25 متر ایران در مسابقات جهانی:آکادمی ملی المپیک بستری مناسب برای تمرین قهرمانان ملی است
هانیه رستمیان نخستین مدال آور تاریخ تیراندازی ایران در ماده 25 متر تپانچه، تمرینات خود را در آکادمی ملی المپیک پیگیری می کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، بانوی ملی پوش تپانچه کشورمان که هفته گذشته و در جریان مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک در کشور هند موفق به ثبت نام خود به عنوان اولین مدال آور تپانچه 25 متر ایران در هر دو بخش مردان و زنان شد این روزها تمرینات بدنسازی خود را در آکادمی ملی المپیک دنبال می کند.
رستمیان  در خصوص کسب این مدال تاریخی به روابط عمومی آکادمی ملی المپیک گفت: کسب این مدال برای من افتخار بزرگی است ولی چیزی که من را خیلی بیشتر خوشحال می کند این است که این اتفاق بزرگ در ماده 25 متر تپانچه ایران توسط یک خانم به ثبت رسیده است. 
رستمیان 20 ساله که هشت سال سابقه عضویت در تیم ملی تیراندازی آن هم در تمامی رده های سنی را دارد گفت: مسابقات جام جهانی هند که دومین مرحله از مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می شد اولین رویداد مهم و بین المللی من در رده بزرگسالان بود که در آن حضور یافتم. در دور مقدماتی و در رقابت با حریفان عنوان دار المپیکی و جهانی خود موفق به کسب رکورد 584 که دو نمره از رکورد شخصی من بهتر بود شدم و به فینال راه یافتم.
وی افزود: رقابت در فینال با حریف چینی به شکل مساوی و خوب پیش می رفت و هر دوی ما برای شکستن تساوی، سه مرتبه تیر شوت آف زدیم. ولی در نهایت و با یک امتیاز اختلاف نتیجه را واگذار کردم و مدال نقره را از دست دادم. طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی تیراندازی و بر خلاف سالهای گذشته که سه نفر اول موفق به کسب سهمیه المپیک می شدند، در مسابقات امسال تنها نفرات اول و دوم میتوانند جواز حضور در بازیهای المپیک 2020 توکیو را کسب کنند.
هانیه رستمیان که از امیدهای تیراندازی ایران برای کسب سهمیه المپیک در رقابتهای پیش رو است گفت: مسابقات هند دومین رویداد کسب سهمیه بود و ما در سال آینده سه مسابقه مهم دیگر را در اردیبهشت، خرداد و شهریور پیش رو داریم که به ترتیب به میزبانی کشورهای چین، آلمان و برزیل برگزار خواهد شد.
رستمیان که تمرین کردن زیر نظر سماکین اوکراینی سرمربی تیم ملی تیراندازی را در پیشرفت و کسب مدال جهانی خود موثر عنوان کرد، از تلاشهای بیتا سبزی مربی بدنساز خود و از کارشناسان مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی ملی المپیک تشکر کرد و گفت: جا دارد از زحمات و حمایت هایی که مسئولین و کارشناسان این آکادمی نسبت به بنده داشتند از صمصم قلب تشکر کنم.
وی در پایان گفت: آکادمی ملی المپیک بستر مناسبی برای تمرین ورزشکاران و قهرمانان تیم های مختلف ورزشی است که خود را برای حضور در رویدادهای المپیک، جهانی و آسیایی آماده می کنند.

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ۰۷:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.