تصویب کلیات اساسنامه توسط مجمع کمیته ملی المپیک در چهل و ششمین مجمع عمومی

تصویب کلیات اساسنامه توسط مجمع کمیته ملی المپیک در چهل و ششمین مجمع عمومی
در چهل و ششمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک کلیات اساسنامه کمیته ملی المپیک مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛صبح امروز چهل و ششمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان،سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و دیگر اعضای مجمع در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
سید رضا صالحی امیری در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک سال گذشت و فکر می کنم در همین گوشه سالن نشسته بودم و شما به من اعتماد کردید و تلاش کردم پاسخ اعتماد را با اعتماد بدهم. افتخار دارم که الان عضو کوچکی از خانواده ورزش هستم. در این مدت تلاش کردیم من ها را کنار بگذاریم و ما شویم. وزارت ورزش ما وزیر ما المپیک ما فدراسیون های ما قهرمانان و مربیان ما باشگاه های ما و همه، ما شدیم.
وی ادامه داد: ما یعنی ملت ، مردم ، ایران، هویت ایرانی و اسلامی. مفهوم ما یعنی عبور از نگاه فردیت به جمع گرایی و هر هر آنچه در ورزش ایران می گذرد. همه در تلخ و شیرینی هایش سهم داریم. ما یعنی در پیروزی و شکست کنار هم بودن. در این نگاه موفقیت وزارت ورزش یعنی غرور ما. پیروزی هر ورزشکار یعنی پیروزی ما و ملت ایران. در گفتمان ورزش اخلاق جایگزین بدخلاقی. رفاقت بجای شقاقت، آگاهی جای جهل و ما جایگزین من شود. در این صورت است همه احساس آرامش می کنیم و کار در این خانواده بزرگ احساس غرور می کند. ما تلاش کردیم این گفتمان را سر لوحه کار خود قرار دهیم. وزارت ورزش را بخشی از هویت خو قرار دهیم و خواستیم کنار وزیر باشیم.
صالحی امیری گفت: وفادار به تصمیم جمعی مانده ایم و وقتی کنار هم هستیم، احساس قدرت می‌کنیم و وقتی از حاشیه عبور می‌کنیم و به متن می رسیم. حاشیه یعنی حضور در صحنه بازی که دیگران طراحی می کنند.
صالحی امیری همچنین گفت: در یک سال گذشته با تلاش همکارانم در هیات اجرایی و پرسنل کمیته ملی المپیک و با همکاری و مساعدت وزیر و کادر مدیریتی وزارت ورزش و همکاری دلسوزانه فدراسیون ها اقداماتی انجام شد که برخی را بیان می کنم. البته من سهمی از آن برای خودم قائل نیستم. اولین کار ایجاد اجماع بین فدراسیون و رسانه ها،  کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و پار المپیک بود. اقدام بعدی ارتباط با اجزای دولت و فعالیت حداکثری برای افزایش کرسی های بین المللی بود. توجه جدی به حوزه آموزش و سنجش در آکادمی ملی المپیک از دیگر اقدامات مهم است.
رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: توجه جدی به ورزش بانوان و تلاش حداکثر بر ای ایجاد تعامل با فدراسیون ها و تشکیل و فعال سازی 17 کمیسیون از دیگر اقدامات ما بوده است. ما با حمایت و پشتیبانی شما تلاش می کنیم سال پیش رو را بهتر از سال گذشته و با کارنامه درخشان تر و باور راسخ تر طی کنیم. این ممکن نیست مگر با نگاه تیزبین و صداقت شما که همیشه سرمایه ما بودید.
در ادامه شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک گزارشی از عملکرد کمیته ملی المپیک را ارائه کرد. همچنین گزارشی از دیدار های صالحی امیری با مسئولان ioc و شورای المپیک اسیا و فدراسیون های جهانی رشته های مختلف ارائه شد.
طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک نیز در این مجمع بیان کرد: کسانی که فدراسیون ورزش زنان را به حالت تعطیل نگه داشتند. قطعا در خاطره تاریخ  باقی خواهند ماند. همچنین کسانی که تلاش کردند دوباره این فدراسیون راه اندازی شود، هم در خاطره ها خواهند ماند. از وزیر ورزش و صالحی امیر تشکر می کنم که برای احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان تلاش کردند و سرپرست این فدراسیون را هم تعیین کردند.
طاهریان سپس گزارشی از فعالیت ها کمیسیون های کمیته ملی المپیک را ارائه کرد.
نصراله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی نیز گزارشی به مجمع ارائه کرد.  سجادی گفت: به دلیل دوپینگ یکی از ورزشکاران ازبکستان از رده ششم به پنجم می آییم و سه دوره می‌شود که پنجم شدیم. کشتی در بازی های آسیایی مدال‌های زیادی برای ایران کسب کرده است و تا کنون در ۱۵ دوره بازی های آسیایی ۶۹ طلا کسب کردیم. در جاکارتا از نظر تعداد مدال بعد از بازی های آسیایی تهران که ۲۱ طلا بوده،  دوم هستیم.  تعداد شرکت کنندگان ما هم بعد از تهران بیشترین تعداد و بیشترین تعداد مواد را داشتند. مدال های کسب شده در  برخی فدراسیون ها در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ از جمله کشتی بیش از پیش بینی ها بوده آنها پیش بینی ۳ طلا داشتند اما ۵ طلا کسب کردند .
وی افزود: این دوره موفق ترین دوره از لحاظ همکاری و هماهنگی بود. علی رغم تعداد زیاد شرکت کنندگان کمترین اشکال را در کارمان داشتیم. نکته جالب توجه دیگر در این دوره حضور موفق بانوان بود که هم تعدادشان بیشتر بود و هم مدال بیشتری گرفتند.

سپس اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی به سومین دوره بازیهای المپیک جوانان ضمن ارائه گزارشی از روند آماده سازی کاروان اعزامی و نتیجه ایران در بوینس آیرس ابراز داشت:در این دوره از بازیها با تجاربی که از گذشته داشتیم و با حمایتهای رئیس محترم کمیته توجه ویژه ای به ابعاد فرهنگی و تاریخی کاروان اعزامی داشته و تلاس بسیاری بر آماده سازی کاروان اعزامی به آرژانتین داشتیم.

وی ادامه:جدای از نتایج تاریخی و ماندگار جوانان ایران در این بازیها توانتیم از لحاظ فرهنگی و شناخت تاریخ ایران به ورزشکاران دیگر کشورها بسیار خوب عمل کرده تا در نهایت در دو میدان مدال آوری و فرهنگی بسیار مطلوب عمل کنیم.

همچنین سعیدی خزانه دار و ذیحساب کمیته ملی المپیک به ارائه گزارشات مالی در یک سال گذشته پرداخت و عنوان داشت:بنا بر تاکیدات ریاست محترم کمیته و در راستای شفاف سازی برای نخستین بار هزینه های مالی و بودجه های پرداختی کمیته به فدراسیون ها بر روی خروجی سایت قرار گرفت که در نوع خود قابل توجه است.

وی ضمن اشاره به بودجه های پرداختی به فدراسیون ها  عنوان داشت:تاکنون 85 درصد از بودجه فددراسیون ها پرداخت و تنها 15 درصد آن باقی مانده است.

سعیدی سپس گزارش مالی سالانه کمیته را به اطلاع اعضای مجمع رساند.

همچنین پیمبری نماینده نیروهای مسلح پیشنهاد داد کمیسیون دفاعی هم به کمیسیون های کمیته ملی المپیک اضافه شود.
در ادامه مجمع عمومی عبدی افتخاری رییس فدراسیون اسکی و عضو هیات اجرایی و رییس کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی در خصوص اساسنامه گفت: اساسنامه فعلی در سال ۱۳۹۲ تهیه و اجرایی شد در دوره گذشته هیات اجرای مورد بررسی قرار گرفت و اساسنامه‌ای آماده و تقدیم به دولت شد. در دوره جدید کمیته ملی المپیک همان اساسنامه بررسی شد ودر نهایت کارگروهی تشکیل شد و بعد از سه جلسه کاری اساسنامه مورد تایید هیات اجرایی برای اعضای مجمع ارسال شد.
افتخاری در ادامه تغییرات اساسنامه پیشنهادی را نسبت به اساسنامه قدیم به اطلاع مجمع رساند.  
او ادامه داد: با توجه به اینکه ioc مطالبی را تاکید کرده از هفته آینده ارتباطاتی را با آنها خواهیم گرفت تا این موارد بررسی شود.  از اعضای مجمع این درخواست را داریم که یکی کلیات اساسنامه را تایید کند. سپس به هیات اجرایی این اختیار را بدهند که  اساسنامه را در هیات اجرایی نهایی کنند و اخرین بخش آن را دوباره به اعضا می فرستیم.
بنا بر این گزارش پس از صحبت‌های افتخاری کلیات  اساسنامه پیشنهادی با بالا بردن دست اعضای مجمع  تایید شد.  
همچنین اعضا تایید کردند هیات اجرایی به نمایندگی از مجمع نقطه نظرات ioc را بررسی کند و اساسنامه را دوباره در هیات اجرایی تایید و به هیات دولت بفرستند.
همچنین در خاتمه مسعود سلطانی فر در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: در عرصه‌های گذشته هماهنگی بین کمیته و وزارت در همه بخش‌ها نبوده و خدا را شکر که مردم و ورزش ایران طعم شیرین همکاری را بچشند. امیدوارم این هماهنگی‌ها استقرار داشته باشد که زیر بنای همه کارها ثبات و آرامش بین تصمیم کنندگان است.
او ادامه داد: کارنامه ورزش ایران در سال ۹۷ روشن و درخشان بوده و امیدوارم با قهرمانی تیم ملی فوتبال این کارنامه طلایی شود. با نتایجی که در بازی‌های آسیا گرفتیم از جهت تعداد مدال درخشان بوده است. علی رغم ۱۵.۱۶ مدالی که در یکی از رشته ها به میزبان هدیه دادند ما جایگاهمان خوب بود و پاراآسیایی هم عملکرد خوبی داشتند. البته کشتی در مسابقات جهانی ناکامی هایی داشت. کشتی چون ورزش اول ایران از جهت مدال آوری است همیشه باید بدرخشد و عناوین بالای جهانی و المپیک را کسب کند. بازهم می گویم امیدوارم با تلاش تیم ملی فوتبال کارنامه ما در سال ۹۷  نمونه و درخشان شود.
سلطانی فر در ادامه گفت: اتفاق بزرگی در سال ۹۷ اغاز شد برگزاری المپیاد استعدادهای برتر بود. سال آینده تابستان برگزار می شود و با استمرار آن پشتوانه هایی را برای ورزش ایران پرورش دهیم.
وزیر ورزش با اشاره به درپیش بودن المپیک توکیو تاکیدکرد: برای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ ستاد عالی بازی‌ها کارش را از حدود ۲ سال پیش آغاز کرده و با پیگیری کارها تلاش می‌کنیم از حیثیت ورزش ایران دفاع کنیم. تعدادی از فدراسیون گزارش ها و نیازهای خود را مطرح کرده اند. سال ۲۰۱۹ از جهت کسب سهمیه المپیک برای ما حساس است و امیدوارم بتوانیم اکثر سهمیه ها را در سال ۲۰۲۹ بگیریم تا  ۶ الی ۷ ماه آخر تمام تمرکز  رشته ها روی آماده شدن باشد.  با وجود همه محدودیت های مالی کشور بنا داریم تمرکز ویژه ای روی تیم ها داشته باشیم و شما هم کمک کنید تا برنامه ها با انسجام و نظم پیش برود.
او افزود: سیاست عمده ما همانطور که بارها گفتم و تاکید هم کردم، همدلی هماهنگی ثبات و دور بودن از حاشیه و اختلافات است. افت هر ورزش اختلاف و حاشیه سازی است. با صالحی امیری پیمان بستیم با آتش نفاق و حاشیه سازی مقابله کنیم و همدلی را توسعه کنیم. مطمئنا این بذر میوه های شیرینش به ثمر می نشیند. من و صالحی امیری با قدرت نمی گذاریم ورزش کشور دچار اختلاف و حاشیه شود.

۲۵ دی ۱۳۹۷ ۰۶:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.