حسین دهقانی سرپرست دبیری فدراسیون قایقرانی: اردوهای قایقرانی پس از برگزاری جلسه کمیته فنی و انتخاب مربیان برگزار خواهد شد

سرپرست دبیری فدراسیون قایقرانی با اعلام برگزاری اردوهای تدارکاتی قایقرانی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک گفت: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برگزار شد و پس از انتخاب قایقرانان برتر، با برگزاری جلسه کمیته فنی، مربیان مشخص می شوند و اردوهای ملی آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون قایقرانی؛حسین دهقانی بیان کرد: سال 2019 سال بسیار مهمی برای ورزش کشور خصوصا قایقرانی است. مسابقات انتخابی المپیک در سطوح قاره ای و جهانی برای 4 رشته المپیکی قایقرانی انجام می شود و باید به صورت دقیق برای هر کدام از رشته ها برنامه ریزی داشته باشیم و طبق برنامه برای کسب بهترین نتیجه اقدام کنیم.
وی افزود: البته هدف مهم ما فعالیت بیشتر هیات ها و باشگاه ها برای پشتوانه سازی تیم های ملی است و برای این منظور برنامه بلندمدت داریم. لذا معتقدیم فعالیت اصلی ورزشکاران با تقویت هیات ها و باشگاه ها در استان ها انجام می شود و ماحصل کار آن ها با تشکیل تیم ملی در فاصله چند ماه به مسابقات مهم صورت گیرد و با توجه به این که امروزه مباحث علمی و تغییرات مختلف که توسط متخصصین امر از ابعاد مختلف فیزیولوژی، روانشناسی و علم تمرین در تمرینات انجام شده نشان از برگزاری اردوها به صورت غیر متمرکز دارد. اما در شرایط فعلی و فاصله ای که تا مسابقات انتخابی المپیک و پارالمپیک داریم، باید با سرعت بیشتری شرایط برپایی اردوها فراهم شود.
دهقانی در پاسخ به این سوال که «همه ساله اردوهای قایقرانی در این فصل برگزار می شد، اما امسال اردوها هنوز آغاز نشده؟» اظهار داشت: طبق اطلاعی که داریم، هر ساله پس از مسابقات قهرمانی کشور، اردوها آغاز می شد و امسال هم همین برنامه را خواهیم داشت. با این تفاوت که برای کادر فنی تیم ملی، جلسه کمیته فنی ترتیب داده شده، تا با نظر متخصصین بهترین مربیان در راس کار باشند تا اردوهای با کیفیت تری برگزار کنیم.
وی افزود: در تمامی رشته های ورزشی به ویژه در کشورهای صاحب نام در تمامی فعالیت ها، ابتدا برنامه ریزی شده و امور طی مراحل یک برنامه عملیاتی به طور دقیق با نظارت پیش می رود سپس در اتمام برنامه نیز کل کار انجام گرفته، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف کارشناسی می شود در خصوص اعزام هایی که در سال 97 شاخص ترین آن ها بازی های آسیایی جاکارتا است، این کار انجام نگرفته لذا قبل از برگزاری هر اردویی ابتدا نیاز است عملکرد اعزام قبلی به طور دقیق مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته و نتایج با دوره های قبلی و تیم ها و کشورهای هم تراز مقایسه شود و از طرفی مربیان به طور کامل مورد سنجش قرار گیرند این کار باعث می شود ما مشکلات موجود را شناسایی و در رفع آن تلاش کنیم.
دهقانی تشریح کرد: البته متاسفانه بیشتر ورزشکارانی مصر به برگزاری اردوی متمرکز هستند که در استان آن ها منابع آبی جهت تمرین و مربیان کاربلد وجود دارد. از طرفی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آبهای آرام که پیش از این قرار بود آذرماه 98 در تایلند برگزار شود به اواخر فروردین 99 موکول شد و زمان مناسبی برای برگزاری اردوی کیفی و مناسب وجود دارد و جای نگرانی از نظر از دست دادن زمان نیست.
وی در خصوص تشکیل کمیته فنی اظهار داشت: محسن میلاد به عنوان یکی از پیشکسوتان قایقرانی به عنوان مسئول کمیته فنی انتخاب و پس از انتخاب اعضای کمیته تا پایان هفته جلسه با حضور متخصصین هر رشته و مربیان منتخب برگزار خواهد شد و به امید خدا اوایل هفته آینده مربیان تیم های ملی معرفی می شوند. پس از انتخاب مربیان اردوهای ملی نیز آغاز خواهد شد.
سرپرست دبیری فدراسیون در خصوص محل برگزاری اردوهای ملی تصریح کرد: در حال بررسی درخواست استان ها و هیات ها جهت برپایی اردوها هستیم. معمولا در فصل زمستان اردو در محل گرمسیر برگزار می شود و پس از تکمیل بررسی ها اردوها در یک محل مناسب آغاز خواهد شد تا قایقرانان تمرینات زمستانی را دنبال کنند. البته قایقرانان ملی پوش در هیات های خود یا در محلی که امکان تمرین دارند، تمرینات خود را پیگیری می کنند و وقفه ای از این جهت در تمرینات استقامتی و قدرتی آن ها ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: حتی برخی قایقرانان بنا به درخواست هیات خود با توجه به اینکه محل مناسب تمرین در استانشان نیست، با همکاری فدراسیون در دریاچه آزادی تمرینات خود را انجام می دهند.
دهقانی خاطرنشان کرد: امیدوار هستم در مدت سرپرستی فدراسیون بتوانیم کارها را با آرامش و دقت پیش ببریم و تلاش ما حمایت و پیگیری فعالیت های قایقرانان به صورت علمی، با برنامه و منظم است و از همه خانواده قایقرانی نیز در این مسیر یاری می طلبیم. کارهای خوبی نیز در این مدت انجام شده و در حال پیگیری است که به پس از تکمیل آن ها طی گزارشاتی به اطلاع اهالی ورزش خواهد رسید.

 

۱۱ دی ۱۳۹۷ ۰۴:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.