نابغه ایرانی در سن پترزبورگ بزرگی کرد؛ فیروزجا عنوان ششم جهان را بدست آورد

نابغه ایرانی در سن پترزبورگ بزرگی کرد؛ فیروزجا عنوان ششم جهان را بدست آورد
در پایان رقابت های شطرنج سریع جهان خادم الشریعه با نایب قهرمانی شگفتی ساز شد و فیروزجا عنوان ارزشمند ششم را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، روز سوم (پایانی) مسابقات قهرمانی سریع جهان امروز جمعه در سن پترزبورگ روسیه برگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند.
احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجا و سارا خادم الشریعه نمایندگان شطرنج ایران در دورهای یازدهم تا پانزدهم در بخش مردان و دورهای نهم تا دوازدهم در بخش بانوان به رقابت با حریفان خود پرداختند که در نهایت سارا خادم الشریعه عنوان باارزش نایب قهرمانی جهان را بدست آورد و فیروزجا نیز در رده ششم بخش آزاد ایستاد.
 در بخش آزاد علیرضا فییروزجا در میان بزرگان شطرنج جهان عنوان ارزشمند ششمی را بدست آورد. او با کسب 10 امتیاز از 15 امتیاز ممکن عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشت. ریتینگ عملکردی فیروزجا در این مسابقات فراتر از 2800 بود.
در بخش آزاد دوبوف از روسیه با 11 امتیاز قهرمان شد، ممدیاروف از آذربایجان در رده دوم ایستاد و ناکامورا از آمریکا رده سوم را از آن خود کرد. مگنوس کارلسن نروژی ستاره شطرنج جهان نیز یک پله بالاتر از فیروزجا در رده پنجم جهان ایستاد.
لازم به یادآوری است احسان قائم مقامی دیگر نماینده ایران در رقابت ها موفق به کسب 8 امتیاز شد و پرهام مقصودلو نیز توانست 7 امتیاز بدست آورد.
در بخش بانوان سارا خادم الشریعه با کسب 9 امتیاز از 12 امتیاز ممکن دست به کار بزرگی زد و عنوان سوم جهان را از آن خود کرد. در این بخش جو ونجون چینی با کسب 10 امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و

۷ دی ۱۳۹۷ ۲۳:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.