دکتر سعیدلو در بازدید از خانه کشتی:نباید تنها در روز مسابقه به ورزشکار توجه داشت

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با تاکید بر نقش و جایگاه کشتی در ورزش کشور حمایت از ورزشکاران این رشته را یک ضورورت انکار ناپذیر توصیف کرد.

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران، دکتر علی سعیدلو عصر روز گذشته از خانه کشتی تهران محل برپایی اردوی های تیم های محلی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند آماده سازی تیم های مختلف کشتی و همچنین وضعیت امکانات این اردوها قرار گرفت.
در این بازدید که حمید سجادی معاون سازمان و مسوولان فدراسیون کشتی هم حضور داشتند دکتر سعیدلو با اشاره به علاقه بالای بسیاری از مردم کشورمان به کشتی تصرح کرد: آنچه نباید مورد غفلت قرار گیرد این است که نگاه و توجه مسوولان به کشتی صرف برگزاری مسابقه نباشد با توجه به رنج و مرارتی که یک کشتی گیر تا رسیدن به قهرمانی متحمل می‌شود باید همه امکانات مورد نیاز برای آماده سازی او را فراهم کرد تا در روز مسابقه با فراغ بال به فکر کسب افتخار و اهتزاز پرچم نظام اسلامی باشد.
وی روحیه پهلوانی را وجه تمایز کشتی ایران با کشتی سایر کشورها توصیف کرد و افزود: بی تردید تعمیق و گسترش بیش از پیش این روحیه را باید فدراسیون با جدیت دنبال کند و از طرفی در صحنه های بین المللی هم با بروز هرچه بیشتر این روحیه این ورزش باید به خوبی فرهنگ ایرانی و اسلامی را به نمایش بگذارد.
رییس سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: در این 4 تا 5 ماه تلاش کردیم تا نگاه به ورزش در کشور تغییر اساسی بکند و امیدوارم در سال 89 نگاه فعلی موجود به ورزش را به طور کلی عوض کنیم، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا به شما در حد امکان کمک شده و از مسائل مالی فراغ شوید زیرا شما جوانان جزء موضوع های اول در کشور هستید ورزش هم باید جزء موضوعات اصلی باشد .
سعیدلو اظهار داشت: موضوع بند ب در برنامه پنج ساله و در بودجه سالیانه نیز گنجانده شده است و با توجه به مذاکرات صورت گرفته، اکثر نمایندگان مجلس به تصویب این امر متقاعد شده اند امیدوارم این امر محقق شده وبودجه ورزش تغییر اساسی پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی، یک فدراسیون بدون حاشیه است ،اظهار داشت: کشتی جزء اولویت های اصلی در سازمان تربیت بدنی است زیرا ورزش ملی و سنتی ماست که زمینه افتخار آفرینی در المپیک را دارد و کسب مدال کشتی در این رقابتها شیرینی خاصی دارد.
رییس سازمان تربیت بدنی همچنین بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر فدراسیون کشتی با وزارت آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و ورزش کارگری به منظور بسط هر چه بیشتر کشتی در این بخش ها تاکید کرد.
دکتر سعیدلو ادامه داد: ما در سازمان تربیت بدنی برای 7 تا 8 رشته وقت ویژه ای می گذاریم،یکی از این رشته ها کشتی است ، زیرا جدا از بحث قهرمانی مسئله مهم در کشتی مسائل پهلوانی است و کشتی ورزش اخلاقی ملی، میهنی ما است.
وی تاکید کرد:در اوایل حضور ما در سازمان ورزش ،کشتی موفقیت های خوبی را به دست آورد و شما نمونه و الگو موفقیت هستید که رئیس جمهور از قهرمانی شما بسیار خوشحال شدند.
دکتر سعیدلو خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا ورزش در سال 89 دچار تحول بسیار اساسی در مسائل نرم افزاری و سخت افزاری شده و نوع نگاه مسئولان به ورزش تغییر کند.

۳ بهمن ۱۳۸۸ ۱۱:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.