دکتر رضا قراخانلو:آکادمی ملی المپیک آماده همکاری با فدراسیون‌های ورزشی در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی داخلی و بین‌المللی است

دکتر رضا قراخانلو:آکادمی ملی المپیک آماده همکاری با فدراسیون‌های ورزشی در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی داخلی و بین‌المللی است
صبح امروز نشست مشترک رئیس و مدیران مراکز آکادمی ملی المپیک با مسئولین آموزش فدراسیون‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این نشست که با حضور نمایندگان بیش از 37 فدراسیون ورزشی برگزار شد، دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک ضمن بیان اینکه وظیفه اصلی آکادمی خدمت‌رسانی به قهرمانان تیم‌های ملی و نیز توسعه ورزش قهرمانی است گفت: ما در آکادمی قدم‌های جدیدی را در زمینه توسعه علمی ورزش قهرمانی برداشته‌ایم. با توجه به پتانسیل و توانمندی‌هایی که در نزد کارشناسان آکادمی ملی المپیک وجود دارد، در این مجموعه امکان برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با فدراسیون‌ها، نظیر کارگاه های شیوه‌های تمرین، سنجش، تربیت مربیان بدنساز، مدیریت ورزشی، روان‌شناسی و پزشکی ورزشی و همچنین در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.
وی در ادامه و به اختصار به تشریح پتانسیل و سیاست‌های کاری بخش‌های مختلف آکادمی پرداخت و گفت: ما در تمامی مراکز آکادمی نظیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی، روان‌شناسی ورزشی، مدیریت ورزشی و پزشکی ورزشی، دوره‌های مختلف آموزشی را با عناوین دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی با رویکرد داخلی و بین‌المللی، دوره تغذیه ورزشی، دوره‌های مربیگری بدنساز، کارگاه پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و ... را برگزار کرده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک کارگاه‌ها و دوره‌هایی نظیر مدیریت ورزشی، بازاریابی ورزشی، پایش خستگی و دوره‌های آموزشی حقوقی برای سرپرستان و مربیان فدراسیون‌ها برگزار خواهیم کرد.
رئیس آکادمی ملی المپیک در ادامه گفت: یکی از سیاست‌های جدید آکادمی ملی المپیک با توجه به تأکید دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، تمرکز ویژه برای خدمات به بانوان در زمینه‌های آموزشی است. در همین زمینه، ما دو دوره آموزش مربیگری بدنساز را ویژه بانوان و در دو سطح مختلف تا پایان سال جاری برگزار خواهیم کرد. ما می‌خواهیم تا پایان سال 98 و در بخش بانوان، مربیان بدنساز و مربیان روان‌شناس ورزشی خانمی داشته باشیم که بتوانند در بالاترین سطوح به کمک ورزش ایران بیایند.
دکتر قراخانلو در ادامه خطاب به مسئولین آموزش فدراسیون‌های ورزشی گفت: از سال 81 که مرکز سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی آکادمی ملی المپیک اقدام به انجام آزمون‌های آمادگی جسمانی از ورزشکاران تیم‌های ملی کرده است، داده‌های ارزشمند زیادی به صورت بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده که ما قصد داریم با استفاده از از این داده‌ها کتابچه‌هایی را به صورت تخصصی و تحلیلی و در تمامی رشته‌های ورزشی چاپ کنیم.
دکتر قراخانلو به علاقه آکادمی ملی المپیک برای همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی در استان‌ها و در حوزه‌هایی که مربوط به آکادمی ملی المپیک می‌شود اشاره کرد و گفت: دوره موفقی را با همکاری فدراسیون ورزش کارگری برگزار کرده‌ایم و در صدد آن هستیم تا بنا به درخواست مدیرکل ورزش استان مرکزی، دوره مشابهی را در شهر اراک برگزار کنیم.
دکتر قراخانلو در پایان به تشریح وظایف بخش‌های مختلف آکادمی پرداخت و گفت: از مسئولین آموزش فدراسیون‌ها می‌خواهم تا با توجه به نیازسنجی که در فدراسیون خود انجام می‌دهند، خواسته‌های خود را از آکادمی ملی المپیک بیان کنند تا بتوانیم در جهت برقراری و تقویت ارتباط آکادمی با فدراسیون‌ها قدم‌های مثبتی را برداریم.
در ادامه این نشست نوبت به مسئولین آموزش فدراسیون‌ها رسید تا ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود، خواسته‌های فدراسیون‌های مربوطه را از آکادمی ملی المپیک اعلام کنند که نمایندگان فدراسیون‌های بسکتبال، کوهنوردی و صعودهای ورزشی، تنیس روی میز، کاراته، شمشیربازی، اسکیت، ژیمناستیک، ورزش همگانی، بوکس، کبدی، ورزش‌های کارگری، بدنسازی و پرورش اندام به ارائه پیشنهادات خود پرداختند.
در پایان جلسه مدیران و روسای مراکز آکادمی ضمن پاسخ به برخی سوالات و درخواست های فدراسیونها  نسبت به معرفی دوره های پیش بینی شده خود در سال 97 اقدام کردند.
همچنین در پایان جلسه مقرر شد فدراسیونهای ورزشی نیازهای علمی - آموزشی خودرا براساس توانمندی های آکادمی ارائه داده تا نسبت به برنامه ریزی دوره های مدنظر آنان بصورت اختصاصی در رشته خاص ویا بصورت  عمومی اقدام گردد.

۱۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.