پیشنهاد انتخاب مربی برتر سال وزنه برداری دنیا به فدراسیون جهانی ارائه می شود؛طرحی از بیرانوند عضو کمیته آموزش و مربیان IWF

پیشنهاد انتخاب مربی برتر سال وزنه برداری دنیا به فدراسیون جهانی ارائه می شود؛طرحی از بیرانوند عضو  کمیته آموزش و مربیان IWF
بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان و عضو کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی به عشق آباد می رود و در این جلسه این کمیته، پیشنهاد انتخاب برترین مربی سال را ارائه خواهد کرد.

  به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری؛ محسن بیرانوند عضو کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی وزنه برداری  (IWF)  قبل از آغاز رقابتهای قهرمانی 2018 بزرگسالان جهان به عشق آباد محل برگزاری این مسابقات سفر خواهد کرد  تا در جلسه فنی این کمیته  شرکت کند. در این نشست فنی که بین اعضای کمیته آموزش و مربیان همچنین مربیان سراسر دنیا در روز یکشنبه ششم آبان ماه برگزار می شود، وی قصد دارد پیشنهاد انتخاب مربی برتر وزنه برداری جهان را برای بررسی و تصویب نهایی کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی وزنه برداری ارائه دهد.
در این خصوص بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری به تشریح این طرح پرداخت و گفت: سالیانه از طریق سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری با نظرسنجی علاقمندان برترین وزنه بردار سال جهان انتخاب می شود. طرح انتخاب برترین مربی آقایان و بانوان نیز به مربیان سراسر دنیا این انگیزه را می دهد تا به بهترین شکل به دنبال پیشرفت این رشته ورزشی باشند.
وی ادامه داد: انتخاب برترین مربی سال دنیا، ارج نهادن به جایگاه رفیع مربیان خواهد بود و برای اهمیت دادن به این قشر زحمتکش، مربیانی که بدون رفتار ناجوانمردانه و عدم استفاده از دوپینگ با ورزشکاران بسیار با اخلاق و با کیفیت به مقام های بالای مسابقات جهانی دست پیدا می کنند به عنوان برترین مربی خانم و آقا انتخاب کنیم.
بیرانوند تاکید کرد: تا به امروز طرحی در این خصوص به فدراسیون جهانی ارائه نشده است و هدف من از پیشنهاد این طرح برای احترام به جایگاه مربیان سراسر دنیا است. زمانی که شاخص ارزیابی برای انتخاب نفرات برتر وجود دارد برهمین اساس مربیان درمی یابند که عملکردشان دیده می شود و با انگیزه بیشتری به فعالیت می پردازند.
عضو کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی در خصوص شاخص های ارزیابی این طرح اضافه کرد:  این کار نیاز به کارشناسی فراوان دارد، شاخص های ارزیابی برای انتخاب برترین مربی زن و مرد شامل کسب امتیاز و مدال در مسابقات قاره ای و جهانی، رتبه تیمی، چاپ و نشر مقالات کتب علوم وزنه برداری و آنتی دوپینگ و شرکت در کلاس های سالیانه دانش افزایی فدراسیون جهانی وزنه برداری است. عدم تست دوپینگ ورزشکار امتیاز دارد و اگر مربی که تست شاگردش مثبت اعلام شود به مدت دو سال از انتخابات کنار گذاشته خواهد شد.    
وی تصریح کرد: تیم های رده های سنی وزنه برداری ایران که در مسابقات بهترین نتیجه را می گیرند و با این شاخص های ارزیابی که در این طرح وجود دارد به طور حتم مریبان ملی کشورمان در راس انتخاب جای خواهند گرفت.
بیرانوند در ادامه اظهار داشت: پروپزال (پیشنهاد پژوهش) این طرح را ترجمه و به فدراسیون جهانی و برای تمامی اعضای کمیته آموزش و مربیان ارسال کرده ام که برخی از اعضای فنی استقبال کردند. امیدوارم از این طرح به خوبی دفاع کنم و نظر مثبت اعضا و تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی را به دست آورم.
دبیر فدراسیون وزنه برداری ایران در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون وزنه برداری کشورمان در حد وسع و توان خود مربیان برتر را معرفی می کند. با اجرای این طرح در وزنه برداری دنیا باید به گونه ای باشد تا مربیانی که برای ورزشکاران زحمت می کشند و باعث افتخارآفرینی می شوند به طور شایسته ای تقدیر و قدردانی شوند.

۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.