سود 250 میلیون دلاری اندونزی ازمیزبانی بازیهای آسیایی 2018

سود 250 میلیون دلاری اندونزی ازمیزبانی بازیهای آسیایی 2018
بر اساس یک تحقیق انجام شده 7/3 میلیارد روپیه اندونزی (سه ممیز هفت) معادل 244 میلیون دلار آمریکا در طول هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا – پالمبنگ از خرج کردن گردشگران خارجی و داخلی نصیب دولت این کشور شده است.

به گزارش رووابط عمومی کمیته ملی المپیک؛خبرگزاری رسمی اندونزی – آنتارا – این تحقیق توسط آژانس ملی توسعه برنامه ریزی و موسسه مطالعات اجتماعی و اقتصادی دانشگاه اندونزی انجام شده است. بر اساس نتایج این تحقیق گردشگران خارجی عمده پول خود را خرج خرید سوغاتی کرده اند که مبلغی حدود 125 میلیون دلار می شود.

همچنین این تحقیق اعلام کرده است که 80 هزار توریست در طول بازیهای آسیایی به اندونزی سفر کرده اند. گردشگران خارجی به طور متوسط 13 روز در اندونزی اقامت داشته اند در حالی که مردم دیگر شهرهای اندونزی که برای دیدن مسابقات به جاکارتا و پالمبنگ سفر کرده اند به طور متوسط سه روز در این دو شهر اقامت داشته اند.

براساس نتایج این تحقیق، چینی ها بیشترین گردشگر را در اندونزی داشته اند. آنها 10 هزار و 375 نفر بوده اند، پس از چینی ها ژاپنی ها با ده هزار و 38 نفر عنوان دوم را دارند، کره ای ها سومین کشوری هستند که از بازیهای آسیایی استقبال کرده اند. تعداد آنها 7 هزار و 443 نفر بوده است، مالزیایی ها با 5 هزار و 244 گردشگر داشته اند و هندی ها هم 5 هزار و یک توریست به اندونزی فرستاده اند. بیشترین اقامت مربوط به هندی هاست که به طور متوسط 17 روز در اندونزی مانده اند و پس از آنها چینی ها با 16 روز ماندگاری دومین کشور هستند. جالب است که بدانید این تحقیق نشان می دهد که 2341 هلندی هم برای دیدن این بازیها به اندونزی سفر کرده بودند که به مدت 15 روز در این کشور اقامت داشته اند. پس از پایان این رقابتها و در مراسم افتتاحیه "جوکو ویدودو" رییس جمهور اندونزی اعلام کرد که کشورش به دنبال کسب میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی 2032 است چرا که آنها این توانمندی را دارند تا یک رویداد بزرگ ورزشی در سطح جهانی برگزار کنند.

۲۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.