تلاش رییس کمیته ملی المپیک سوئد برای ادامه رقابت و کسب میزبانی المپیک 2026

تلاش رییس کمیته ملی المپیک سوئد برای ادامه رقابت و کسب میزبانی المپیک 2026
رییس کمیته ملی المپیک سوئد هر گونه صرف نظر کردن استکهلم از ادامه رقابت برای کسب میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 را رد کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛علیرغم اینکه دو حزب متحد شورای شهر استکهلم با میزبانی این رقابتها موافقت نکرده اند. در کنفرانس خبری که امروز در پایتخت سوئد برگزار شد، "مارتس آرجس" رییس کمیته ملی المپیک سوئد مدعی شد که میزبانی این رقابتها فرصت ایده آل و بی نظیری برای استکهلم است.

پنج روز پس از آنکه دو حزب سبز توافق کرد با حزب جناح راست آزادی گرا اتئلاف ایجاد کنند ریاست شورای شهر استکهلم را به عهده گرفتند. این ائتلاف با میزبانی پایتخت سوئد برای بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 مخالف است اما رهبران تیم میزبانی المپیک زمستانی 2026 متعهد شده اند که این راه را ادامه می دهند.

رییس کمیته ملی المپیک سوئد درباره نشست امروز گفت:در این جلسه صحبت های زیادی درباره اقتصاد، مسائل اجتماعی و توسعه پایدار و  حفظ محیط زیست انجام شد. ارزیابی ما نشان می دهد که این شرایط با وضعیت سوئد کاملا برابر است و ما واجد شرایط هستیم.

در حاشیه سومین دوره بازیهای المپیک جوانان که در بوینس آیرس برگزار شد، اعضای کمیته بین المللی المپیک به ریاست توماس باخ رییس این کمیته سه کشور سوئد، کانادا و ایتالیا را برای میزبانی این دوره از بازیها در نظر گرفتند. با این حال سوئد همچنان از نظر مالی و سیاسی نتوانسته است سیاستمداران این کشور را برای ادامه رقابت و کسب میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 راضی کند.

قبل از انتخاب این سه کشور ارزروم ترکیه از ادامه رقابت کناره گیری کرد. کمیته بین المللی المپیک سال آینده میزبانی این دوره از بازیها را انتخاب می کند.

۲۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.