درخواست باخ از آرژانتین؛ وارد کارزار میزبانی المپیک 2032 شوید

درخواست باخ از آرژانتین؛ وارد کارزار میزبانی المپیک 2032 شوید
رییس کمیته بین المللی المپیک مدعی شد آرژانتین ظرفیت میزبانی رقابتهای بزرگ تر ورزشی را دارد.

به گزارش رواابط عمومی کمیته ملی المپیک؛"توماس باخ" رییس کمیته بین المللی المپیک در پایان سومین دوره بازیهای المپیک تابستانی جوانان که در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین برگزار شد گفت:آرژانتین با برگزاری موفقیت آمیز این دوره از بازیهای المپیک جوانان نشان داد که ظرفیت و قابلیت میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی 2032 را دارد.

رییس کمیته بین المللی المپیک تاکید کرد که اکنون زمان آن فرا رسیده است تا مسوولان ورزش آرژانتین برای شرکت در رقابت برای کسب میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی 2032 اعلام آمادگی کنند.

باخ گفت:پس از برگزاری موفقیت آمیز این دوره از رقابتها من مطمئن هستم که هیچ کس در کمیته بین المللی المپیک شک ندارد که آرژانتین توان میزبانی رقابتهای بزرگ تر را دارد.

آرژانتین تاکنون چندین بار برای کسب میزبانی بازیهای المپیک نامزد شده است که اولین بار در سال 1936 بود که در نهایت برلین توانست میزبانی این رقابتها را از آن خود کند. آرژانتینی ها در سال 1956 در حالی که به میزبانی این رقابتها بسیار نزدیک شده بودند بار دیگر رقابت را به ملبورن باختند. در سال 1968 در رقابت با مکزیکو سیتی کاری از پیش نبردند و در آخرین تلاششان سال 2004، آتن بود که توانست میزبان المپیک شود.

تاکنون کشورهای اندونزی، چین، استرالیا و کره شمالی و کره جنوبی به طور مشترک برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی 2032 اعلام آمادگی کرده اند.

سومین دوره بازیهای المپیک تابستانی جوانان از ششم اکتبر تا دیروز با حضور 206 کشور جهان و 3998 ورزشکار در پایتخت آرژانتین برگزار شد.

این اولین رویداد بزرگ ورزشی بود که آرژانتین میزبانی آن را به عهده داشت.

۲۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.