دکتر سعیدلو خبر داد:برنامه ویژه سازمان برای نظارت دقیق بر تربیت بدنی استان‌ها

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی گفت: ادارات کل تربیت بدنی استان‌ها تا پایان سال جاری فرصت دارند تا ضمن بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت خود برنامه‌های کامل علمی برای پیشبرد اهداف همه جانبه ورزش در استان خود داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران، دکتر سعیدلو شب گذشته در نشست بررسی عملکرد ادارات کل تربیت بدنی استان های تهران، خراسان رضوی و فارس اظهار داشت: همانند نشست های تخصصی بررسی عملکرد 49 فدراسیون ورزشی نشست بررسی عملکرد ادارات کل تربیت بدین استان‌ها با هدف توسعه ورزش در هر دو بعد همگانی و قهرمانی در دستور کار سازمان قرار گرفته است تا در نهایت از دل این جلسات بهترین تصمیمات برای بخش های مختلف ورزش اتخاذ شود.
وی با بین اینکه سازمان تربیت بدنی با برگزاری این نشست‌ها به دنبال اهداف خاصی است، تصریح کرد: اولین نکته ضروری که باید مدیران استانها به آن توجه داشته باشند اینکه باید برای ورزش وقت گذاشت و با تعامل بیشر با وزارتخانه ها وسازمانهایی مانند آموزش وپرورش ،وزارت علوم وحتی رسانه ملی شرایطی فراهم شود که ورزش در اولویت نخست مردم وحتی مسوولان استان‌ها قرار بگیرد.
رییس سازمان تربیت بدنی با تاکید براینکه باید عملکرد ورزش در استان‌ها به دقت ارزیابی شود ، خاطر نشان کرد : سال 1389 باید در استانها سال تحرک کامل باشد، بنابراین استان‌ها تا پایان سال جاری فرصت دارند برنامه‌ریزی کامل، علمی و دقیقی بر روی نقاط ضعف وقوت خود داشته باشند و سپس با نگاه ویژه به مناطق محروم در سال 1389 برنامه های کلان خود را اجرایی کنند این امر مستلزم این است که در استانها ورزش برای تمام اقشار مردم آسان، ارزان ،و قابل دسترس باشد.
دکتر سعیدلو با بیان اینکه سنجش ارزیابی عملکرد استان‌ها را باید اول خود مدیران کل های استان‌ها انجا دهند، افزود: پس از این ارزیابی سازمان تربیت بدنی هم عملکرد آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد در نتیجه از این پس برنامه‌های ویژه‌ای برای نظارت دقیق برروی استان‌ها خواهیم داشت.
وی با تاکید بر این مطلب که ورزش بانوان در دولت دهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد:باید برنامه‌های ویژه‌ای برای گسترش ورزش بانوان در ابعاد همگانی و قهرمانی در استانها داشته باشیم چون در سازمان نیز نگرش بر روی ورزش بانوان بسیار عمیق تر شده چرا که باید پذیرفت که در این بخش بانوان ما توان کسب مدال در میادین مختلف بین المللی را دارند.
دکتر سعیدلو با تاکید بر اینکه در گام نخست اولویت ها در استانها باید به سه مورد اساسی معطوف شود، گفت: هرشش ماه یکبار باید گزارش هایی دقیقی که شاخص‌ها مورد نظر سازمان در آن رعایت شده باشد در اختیار ما قرار گیرد.سپس سازمان سیاست های خود را به همه مدیران کل استانها ابلا غ می‌کند. همچنین استان ها باید ارتباط خود را با سازمان تربیت بدنی مدیران و معاونین سازمان وحتی فدراسیون های ورزشی بیشتر کنند چون تعامل بالا بین اجزای سازمان تربیت بدنی ستون‌های ورزش را در استانها محکم تر می کند.
وی با تاکید بر این مطلب که مدیران کل استانها در حیطه وظیفه و اختیارات خود باید با سایر مسوولان تعامل داشته باشند و از مشکلات ورزش آنها را با خبرکنند به همین دلیل باید همیشه به دیدار استانداران و مسوولانی بروند که دوست دارند ورزش اولویت اول مردم در شهرستانها باشد مانند ائمه جمعه که همیشه دلسوزانه در استانهای کشور برای ورزش قدم بر می‌دارند.
دکتر سعیدلو ادامه داد :اساسی ترین نکته که برای سازمان تربیت بدنی ودولت دهم اهمیت دارد گسترش ارتباط های مردمی است ؛ درد دل‌های مردم را از نزدیک بشنوید و راهکارهای ورزش روزانه را به آنها نشان دهید .
وی تاکید کرد: مدیران کل استانها باید کاری کنند که نفر اول استان روزی 2 الی 30 ساعت وقت خود را برای ورزش و رفع مشکلات صرف کند در حال حاضر می بینید در سفر استانی رییس جمهور ایشان همیشه به ورزش نگاه ویژه ای داشته اند .اگر این اتفاقات بیفتد و ارتباطات انجام شود به همه قول می دهم حرکت جهشی در ورزش انجام می شود در این راستا حتی می توانید از باشگاه های بزرگ نیز کمک بگیرید.
رییس سازمان تربیت بدنی با تاکید براینکه پیاده روی های اخیر ورزش همگانی می تواند گسترش پیداکند، خاطر نشان کرد:من مدیری می‌خواهم که همیشه جزءبهترین های استان خود باشد وقتی همایش‌هایی را که دراستانها بااستقبال تمام اقشار جامعه می بینم و200هزار نفر یک روز به ورزش می پردازند برای من لذت بخش است.
دکتر سعیدلو در پایان خطاب به مدیران کل 3 استان فارس ،خراسان رضوی واستان تهران تاکید کرد :خوشبختانه این 3 استان جزءاستانهایی هستند که فرهنگ عظیمی در ایران اسلامی دارند تلاش خود را زیاد کنید تهران نیاز به حرکت علمی و نگرش فنی دارد. استانها بدانند باید به ورزش خدمت کنند من امیدوارم سال 1389 شکوفایی ورزش را در سراسر استانها فراهم شود
در این جلسه ابتدا مدیران کل استانهای تهران ،خراسان رضوی وفارس فیلمی از گزارش عملکرد خود در دوسال گذشته را به نمایش در آوردند وسپس به برخی از سوالات رییس سازمان تربیت بدنی درباره اماکن های ورزشی و پروژه‌های نیمه تمام پاسخ دادند.

۲۹ دی ۱۳۸۸ ۱۱:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.