یحیی زاده:پافشاری بر حفظ نام خلیج فارس، یک تصمیم جمعی و جدی بود

یحیی زاده:پافشاری بر حفظ نام خلیج فارس، یک تصمیم جمعی و جدی بود
مسئولان فدارسیون همبستگی کشورهای اسلامی و کشورهای عربی عضو در این فدراسیون از ابتدا گفته بودند که نام خلیج فارس باید حذف شود، اما طی جلساتی که داشتیم مقرر شد به هر قیمتی از این نام دفاع کنیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛حجت الاسلام و المسلمین سید جلال یحیی زاده  رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو میزبانی ایران در دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی گفت: در جلسه ای که با وزیر در این باره برگزار شد، او هم تاکید بر پافشاری به حفظ نام خلیج فارس داشت. از این رو قرار بود حتی به قیمت از دست دادن بازیها نام خلیج فارس را حفظ کنیم. 
وی ادامه داد: مسئولان ورزش کشورمان و ستاد برگزاری این رقابت ها قرار بود با همین تصمیم 25 ماه جاری برای برگزاری جلسه نهایی به عربستان بروند که در همین جلسه مسئولان فدراسیون همبستگی به موضع خود اصرار کرده و در مقابل پافشاری مسئولان ایرانی، میزبانی را از کشور ما گرفتند.
یحیی زاده تاکید کرد: از ابتدا قرار بود طی یک تصمیم جمعی جدی بر حفظ نام خلیج فارس پافشاری کنیم چه اینکه طی سالهای پیش هزینه های گزاف دیگری برای حفظ تمامیت ارضی خود کرده بودیم که این هزینه در مقابل آنها هیچ است. البته موضوع آنفلوآنزای خوکی نیز مطرح شده بود که خیلی جدی نبوده و بیشترین تاکید آنها بر نام خلیج فارس بوده است.
۲۹ دی ۱۳۸۸ ۱۰:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.