مراسم افتتاحیه سومین دوره بازیهای المپیک 2018 جوانان برگزار شد

مراسم افتتاحیه سومین دوره بازیهای المپیک 2018 جوانان برگزار شد
همانطور که میزبان پیش از این نیز اعلام کرده بود اولین مراسم افتتاحیه بازی‌ها در محیطی غیر ورزشی و خارج از استادیوم باحضور ورزشکاران، مسئولان و عموم مردم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ سومین دوره بازیهای المپیک جوانان برای نخستین بار در تاریخ بازیهای المپیک در خارج از یک استادیوم و در میدان اصلی شهر میزبان برگزار  شد.
 این برای اولین بار بود که آئین افتتاح بازی‌‌های المپیک در خارج از یک ورزشگاه و با دسترسی عموم مردم بدون تهیه بلیت‌های چند صد دلاری برگزار شد  که البته به رغم تدابیر شدید امنیتی، بی نظمی های فراورانی نیز در آ ن دیده میشد. 3998ورزشکاراز ٢٠٦ کشور شرکت کننده در این المپیک و با نگاه برابری جنسیتی در این بازیها حضور دارند.
از ساعت‌ها پیش و برای برپایی این آیین تدابیر شدید امنیتی و ترافیک اعمال شد تا ورزشکاران، کادر فنی و همچنین مسئولان با اسکورت‌های ویژه و اتوبوس بتوانند در سریعترین زمان ممکن و بدون مشکل به میدان اصلی شهر منتقل شوند.
میدان اصلی و برجی که در آن وجود دارد محور اصلی برنامه بود و علیرغم اینکه ساعت ٢٠ برای شروع برنامه در نظر گرفته شده بود اما از ساعت‌ها قبل و به منظور سرگرم کردن مردمی که در خیابان "دخولیو" (عریض‌ترین و بلندترین خیابان دنیا) حضوریافته‌بودند، برنامه‌هایی شاد و متنوع برگزار شد.
 با نزدیک شدن به ساعت ٢٠ و رسیدن تمامی مدعوین به محل، همانند تمام مراسم‌ افتتاحیه شمارش معکوس آغاز و افتتاحیه با آتش بازی مختصر و محدود شروع شد.
بعد از مستقر شدن گروه‌های هنری که در اصل مسئولیت هدایت و کنترل ورزشکاران را بر عهده داشتند، اعضای کاروان‌های ورزشی ٢٠٦ کشور شرکت کننده بدون نظم و هماهنگی مختص این مراسم و بصورت گروهی و غیرمنظم در مقابل سن بزرگی که با چندین مانیتور بزرگ شکل گرفته بود حضور یافتند.نه از نظم خبری بود و نه از حضور پرچمدار هر کشور در پیشانی کاروان.خ
خبرنگاران و عکاسان هم همانند مسئولان که در بخشی نسبتا غیر مشرف برایشان سکو در نظر گرفته شده بود، جا و مکان مناسب و خاصی نداشتند تا شعار این رویداد که تمام توجه‌ها و نگاه‌ها به ورزشکار و نماد ملی شهر خواهد بود به حقیقت بپیوندد.
 
بعد از ورود آخرین نفرات کاروان‌های شرکت کننده به محل، نوبت به حضور پرچمداران تمامی کشورها در یک صف طویل روی سن و سکو رسید. این بار نیز متفاوت، نه از اعلام نام کشورها و تشویق هواداران خبری بود و نه از معرفی پرچمدار و نمایش عکس‌هایی از کشور مورد نظر در رژه. این بخش مهم از مراسم نیز خیلی سرد و بی روح و در کمتر از بیست دقیقه برگزار شد .
تقریبا نیمی از حاضرین در جایگاه ورزشکاران و مسئولان بعد از این بخش برنامه که جزو برنامه‌های ابتدایی جدول برگزاری مراسم بود محل را ترک و به سمت خودروهای خود رفتند تا تاییدی باشد بر این مراسم بی روح و سرد.
بعد از رژه پرچمدار کشور هند روی سن نوبت به حضور محمد نصرتی عضو پرافتخار کاروان و ملی‌پوش جوان کشتی‌فرنگی کشورمان رسید تا با حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌ایران، حضور تیم و کاروان کشورمان در سومین دوره بازی‌ها رسمیت یابد.

۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.