انصراف ارزروم ترکیه از ادامه رقابت برای میزبانی المپیک زمستانی 2026

انصراف ارزروم ترکیه از ادامه رقابت برای میزبانی المپیک زمستانی 2026
ارزروم ترکیه از ادامه رقابت برای کسب میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 انصراف داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ ارزروم یکی از چند شهری که به دنبال کسب میزبانی بازیهای المپیک زمستانی 2026 بود، از ادامه رقابت انصراف داد تا رقابت بین شهرهای استکهلم سوئد، کالگری کانادا و سه شهر تورین، میلان و کورتینا دامپتزو ایتالیا همچنان ادامه داشته باشد.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک امروز در نشست اعضای هیات اجرایی این کمیته این خبر را تایید کرد و گفت و تایید میزبانان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده برابر با هشتم و نهم اکتبر در جلسه بعدی این کمیته انجام می شود.

انصراف ارزروم به دنبال توصیه کار گروه ویژه المپیک زمستانی 2026 کمیته بین المللی المپیک به سرپرستی معاون رییس این کمیته خوان آنتونیو سامارانش بود. سامارانش اعلام کرد که ارزروم در زمینه هایی همچون حمل و نقل، ارتباطات راه دور، و زیر ساخت های فرودگاه دارای اشکالاتی بود. سامارانش اسپانیایی همچنین گفت که ارزروم ترکیه می تواند با میزبانی رویدادهای مهم ورزشی شانس خود را برای میزبانی این بازیها در آینده افزایش دهد. میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 در نشست کمیته بین المللی سال آینده مشخص خواهد شد. کمیته بین المللی المپیک امیدوار است که سه شهر باقیمانده از ادامه رقابت انصراف ندهند.

۱۴ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.