امیدواری اندک برای ورود Esports به برنامه بازیهای المپیک

امیدواری اندک برای ورود Esports به برنامه بازیهای المپیک
ده درصد از مدیران ورزش های الکترونیکی معتقدند که این نوع بازیها شانس ورود به بازیهای المپیک را دارند.

به گزارش رووابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ تنها ده درصد از دست اندرکاران و مدیران بازیهای Esports مدعی شده اند که این رقابتها تنها ده درصد شانس ورود به لیست برنامه بازیهای المپیک را دارند. براساس نظر سنجی PwC، 4/10 درصد از شرکت کنندگان در این همه پرسی چشم انداز مثبتی نسبت به ورود این رقابتها به بازیهای المپیک دارند و می گویند که این اتفاق هر چه سریع تر رخ می دهد.
 همچنین 57 درصد پاسخگویان هم جواب نه داده اند و معتقدند که این رشته باید از نظر استقلال توسعه پیدا کند و برخی دیگر هم این گونه ورزش ها فاقد شرایط لازم به عنوان یک رشته ورزشی ارزیابی کرده اند. 7/26 درصد پاسخ داده اند که "هنوز نه" چرا که Esports در ابتدا نیازمند تشکیلات سازمانی و هیات رییسه است و 9/5 درصد هم در این نظرسنجی یا جواب نداده اند یا شناختی از این رقابتها نداشته اند. گایسف و کمیته بین المللی المپیک در ماه جولای در لوزان سوییس جلساتی درباره ورود این رشته به برنامه بازیهای المپیک برگزار کردند.
 تخمین زده شده است که چرخه اقتصادی Esports در سال جاری تا 800 میلیون دلار افزایش داشته باشد که نزدیک به 30 درصد سال به سال رشد دارد. این رشته اخیرا در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا – پالمبنگ هم شرکت کرد.

۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.