نگرانی کمیته بین المللی المپیک؛ تلاش ژاپن برای کاهش احتمال زلزله

نگرانی کمیته بین المللی المپیک؛ تلاش ژاپن برای کاهش احتمال زلزله
دولت ژاپن برنامه هایی برای احتمال وقوع فعال شدن کوه فوجی دارد تا نگرانی های کمیته بین المللی المپیک را از وقوع یک حادثه طبیعی دیگر بر طرف کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛چند روز گذشته کمیته ملی ژاپن اعلام کرد ساپارو از ادامه رقابت برای کسب میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 به دلیل وقوع زلزله 7/6 ریشتری در منطقه هوکایدو که ساپارو مرکز آن است انصراف می دهد. آنها دلیل این انصراف را وقوع خرابی های بسیار در زیر ساخت ها و از بین رفتن بسیاری از ساختمان ها عنوان کرده اند.

بزرگترین آتشفشان فعال در جزیره پر جمعیت "هوشی" مربوط به بلندترین کوه این کشور با ارتفاع 3776 متر است که در 100کیلومتری توکیو واقع شده است. این آتشفشان از سال 1707 فعال نشده اما نگرانی هایی وجود دارد که زلزله بزرگ سال 2011 در شرق ژاپن زمینه های فعالیت آن را مهیا کرده باشد.

مرکز شورای مدیریت فجایای طبیعی ژاپن با یک تیم کارشناسی 14 نفره قرار است به بررسی سرعت و دامنه خاکسترهای آتشفشانی بپردازد و تاثیر آن را بر زیر ساخت های حمل و نقل، برق و تامین آب آشامیدنی در صورت فعال شدن این آتشفشان ارزیابی کند. اوایل ماه گذشته ابتدا در غرب ژاپن طوفان شدیدی که در 25 سال اخیر در این کشور بی سابقه بود وزیدن گرفت و خرابی هایی را به بار آورد و چند روز بعد وقوع زلزله مهیب باعث مرگ حداقل 40 نفر شد.

۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.