کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برخورد قاطع مسئولان ورزشی کشورمان پاسخی به درخواست نامعقول کشورهای عربی بود

کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برخورد قاطع مسئولان ورزشی کشورمان پاسخی به درخواست نامعقول کشورهای عربی بود
اصل و بنیان فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی و همچنین برگزاری بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با حضور 57 کشور، ایجاد وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان جهان بوده و اینک برخی کشورها با زیر پاگذاشتن این هدف می خواهند ابعاد سیاسی به این هدف بدهند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازیهای همبستگی کشورهای ا سلامی در جهت ایجاد وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان جهان است، تصریح کرد: سیاسی کردن موضوع ورزش، کار اشتباهی است که برخی از کشورها متاسفانه به آن دامن زده اند. حال اینکه پیشنهاد ایران برای حک کردن نام خلیج فارس بر روی مدالها طبق حقوق میزبانی و هویت تاریخی کشورمان، پیشنهاد بجایی بوده است. علت این پیشنهاد نیز اینست که سالهای سال در تاریخ و نقشه ها نام خلیج فارس در منطقه دیده می شود و تاریخ نیز بر این امر گواهی می دهد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بعضی از کشورهای عربی این موضوع را مطرح کردند و نهایتا با آن مخالفت کردند. این اقدام کشورهای عربی  حرکتی زشت است که نام خلیج فارس را تغییر دهند، اما موضوع خلیج فارس، موضوع امروز و دیروز نیست و سالهاست که تمام کشورها بر این امر آگاهی دارند. چه اینکه در جنوب خلیج فارس کشورهای عربی پراکنده هستند و در شمال خلیج فارس فقط یک کشور ایران دیده می شود.
وی در ادامه تاکید کرد: ایران کشوری با هویت و اصیل است و سابقه تاریخی نشان می دهد که از سالها پیش خلیج فارس متعلق به ایران بوده و بهتر است کشورهای عربی نیز پس از سالها تلاش دست از این کارهای خود بردارند و واقعیت را بپذیرند. از سویی مسئولان فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی باید بدانند که سیاست را نباید وارد ورزش کنند.
کوثری در پایان خاطرنشان کرد: کشور میزبان از امتیازهایی برخوردار است که یکی از آنها اقدامی بود که مسئولان ورزش کشورمان انجام دادند و نام خلیج فارس را بر روی سکه ها حک کردند، اما اقدام کشورهای عربی مبنی بر مخالفت با این اقدام اشتباه بزرگی است که تنها پاسخش برخورد قاطع مسئولان ورزش کشورمان بود.
۲۸ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.