محمدی ، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی:این بهترین تصمیمی بود که از سوی مسئولان گرفته شد

محمدی ، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی:این بهترین تصمیمی بود که از سوی مسئولان گرفته شد
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص تقاضای کشورهای عربی مبنی بر حذف نام خلیج فارس در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی گفت: خلیج فارس هویت ناگسستنی ایران است و هر اقدامی که در صدد جداکردن این هویت از ایران باشد محکوم است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ قاسم محمدی با اشاره به حذف میزبانی ایران در دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی کشورها در تلاش هستند تا یک هویت جعلی را جایگزین هویت اصیل و تاریخی ما کنند و ایستادگی ایران در برابر چنین اقداماتی ضرورت دارد.
وی با تقدیراز ایستادگی مسئولان در برابر حفظ هویت خلیج فارس تاکید کرد: متاسفانه آنها که شعار جدایی ورزش از سیاست را سر می دهند با اقدامات خود سیاست را آنهم از نوع بد اخلاقانه اش وارد حریم ورزش می کنند و این اقدام در هر شرایطی که باشد غیر قابل قبول است.
این نماینده مجلس حفظ هویت اصیل ایرانی اسلامی را در هر عرصه ای یک ضرورت دانست و گفت: در شرایطی که برخی از کشورهای تازه به دوران رسیده می خواهند برای خود تاریخ بسازند و برای دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشند ایران ما سرفرازانه باید از تاریخ و تمدن درخشان چند هزارساله خود سخن بگوید و از آن دفاع کند.
محمدی افزود: در چنین شرایطی بهترین تصمیم از سوی مسئولان گرفته شده است و ضرورت دارد در عرصه های دیگر هم این چنین از هویت و تاریخ خود دفاع کنیم. متاسفانه این اتفاق در مسابقاتی رخ می دهد که عنوان همبستگی کشورهای اسلامی بر روی آن نهاده شده است، اما تعدادی از کشورها با اقدامات خلاف خود می خواهند همبستگی را فدای هویت سازی دروغین خود کنند.
عضو فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: در این زمان اگر مسئولین ورزش کشورمان کوتاه می آمدند جای تعجب داشت. لذا ما نمی توانیم تاریخ چند هزار ساله خود را فدای یک دوره مسابقات ورزشی کنیم. ولی ای کاش می توانستیم با دیپلماسی موثر این کشورها را مجاب کنیم به واقعیات تاریخی و اسناد بین المللی توجه کنند.
۲۸ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.